[BenQ FP202W] Timings, front porch, back porch, etc.

Pagina: 1
Acties:

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Beste mensen,

Ik heb al ruim een jaar een BenQ FP202W. Mijn grafische kaart ondersteunt standaard geen 1680x1050. m.b.v. PowerStrip heb ik deze resolutie toen toegevoegd en t werkte tot voor kort allemaal prima..

Echter, sinds gisteren klaagt powerstrip opeens dat mijn trial periode voorbij is en werkt ie niet meer.. vage zooi.. ik heb em al langer dan een jaar in gebruik.. anyway.. na wat herinstalleren heb ik powerstrip weer aan de praat en de resolutie is weer toegevoegd.. MAAR.. het beeld wordt niet meer netjes uitgelijnd.. het beeld is namelijk te klein.. en de letters zijn raar.. alsof ze slecht gecropped zijn ofzo.. anyway.. als ik in de display info kijk via de OSD van de monitor staat er wel 1680x1050@60Hz, maar het wordt dus niet netjes verdeeld over de volle hoogte/breedte van de monitor.. terwijl dat voorheen wel zo was.. Ik vermoed dat dit met de timings te maken heeft.. Ik heb al at random met de timings gespeeld, maar er zijn ontelbaar veel combinaties mogelijk dus zonder meer info is dat zoeken naar een speld in een hooiberg..

Nu heb ik wat gegoogled.. ik heb o.a. de volgende pagina gevonden:
http://wic221d.server-web...s-archive.cfm/681139.html

in een van de onderste reacties word er settings gegeven voor een benq 22" (ik heb een 20"):
Pixel clock: 127.68 MHz
Horizontal Active: 1680 pixels
Horizontal Front porch: 64 pixels
Horizontal Sync width: 128 pixels
Horizontal Back porch: 128 pixels
Vertical Active: 1050 lines
Vertical Front porch: 3 lines
Vertical Sync width: 6 lines
Vertical Back porch: 28 lines
The other boxes fill in automatically and should be
63.84 kHz for Horizontal scan rate and
60 Hz for Vertical scan rate.

Als ik deze settings overneem is mijn beeld nog steeds niet goed, als ik echter mijn pixel clock rond de 130 Mhz instel (de hor. scan rate gaat dan automatisch rond de 65 kHz zitten, vert blijft rond de 60Hz), dan is mijn beeld qua hoogte opeens perfect alleen is het nog te breed.. ik heb nog wat zitten spelen, maar bij bepaalde settings komen er rare vlekken en flikkerend beeld op mijn monitor, dus toen heb ik maar snel op escape gedrukt.. dus ik durf nu ook niet meer teveel at random waarden te veranderen..

Kan iemand mij helpen met het invullen van de juiste waarden? Ik kan verder weinig info vinden over wat de settings zouden moeten zijn.. Of misschien dat iemand voor mij in powerstrip kan kijken bij de advanced timings welke waarden goed werken?

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
WTF... :*)

Ik weet niet of t zo hoort, maar na wat spelen met waarden ben ik op de volgende waarden uitgekomen waarbij m'n beeld er weer perfect uit ziet:

RAMDAC
Pixel clock: 140,316 MHz

Synchronization
Hor. sync: +
Vert. synch: -

Horizontal Geometry
Scan rate: 64,961kHz
Active: 1680 pixels
Front porch: 112 pixels
Synch Width: 112 pixels
Back Porch: 256 pixels

Vertical Geometry