[Testcase] Fiets mee door het Bildt [NW Friesland]

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, tijd om over de drempel te stappen en de feedback van professionele/andere fotograven te ontvangen!

Sinds een aantal maanden heb ik mijn Fujifilm Finepix S5600 binnen gekregen, dit is mijn intrede in de wondere wereld van fotografie geweest. Afgelopen dinsdag ben ik met de camera een stukje gaan fietsen. Een hoop foto's geschoten, hieronder mijn eigen favorieten, nabewerkt in Paint Shop Pro. De foto's die hier staan, zijn volgens mij allemaal geschoten op F.8, ISO 64 en sluitertijd naar ik meen 1/640 of 1/800! Graag feedback!

#1; Puur natuurlijke afvalverwerking?
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/178/484065626_fc647bdc97.jpg?v=0

#2; Werktuig
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/191/484065646_c931aa6daf.jpg?v=0

#3; Wad water
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/176/484065656_c7f381b6f5.jpg?v=0

#4; Leegte
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/232/484065674_1a1a18bff3.jpg?v=0

Allemaal klikbaar voor groter formaat.
Zelf vind ik dat er vaak wat scherpte mist in m'n foto's, in vergelijking met ander fotomateriaal wat ik hier tegenkom. Ik heb (nog) geen statief en de stille hand is natuurlijk nog niet helemaal op en top getraind in 2 maanden. Ik vind de nabewerking er wel goed uitkomen, al is het wel of niet mooi vinden van nabewerking vaak erg subjectief.

Graag commentaar! Wat kan er beter, wat is er wel goed, waar moet ik op letten, hoe is de nabewerking...alle kritiek, zowel negatief als positief, is welkom!

Alvast bedankt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke composities, 2 lijkt me iets te krap gekaderd (om dat ronde ding heen). 1 gaat wat mij betreft richting showcasewaardig, de rest is ietwat saai.

2 dingen over de nabewerking (die niet zo heel erg subjectief zijn imho ;)):
- teveel sharpening/usm, zeker op de grote versies
- teveel kleurverzadiging, kleuren komen (te) onnatuurlijk over

Prima testcase, ga zo door :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Skin! Met betrekking tot het sharpening/usm ben ik het met je eens. Sharpness van de camera stond die dag al op hard, vond het er niet erg lekker uitkomen. Heb vervolgens ook vrijwel geen USM toegepast. De kleurverzadiging is een keuze geweest (vooral bij 4 is het vrij extreem) maar ik vind het zelf wel wat hebben!

De verwerkingscontainers zijn in Friesland van zichzelf al érg groen ;)

Nogmaals bedankt, ik neem je kritieken mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga 'm even bovenaan de topiclijst zetten, excuses! Normaal gesproken zou ik dit niet doen, maar aankomende zaterdag vertrek ik voor 2 maanden naar Frankrijk en ik zou het leuk vinden als ik daarvoor nog wat commentaar op deze fotos heb gelezen, om zodoende mooiere fotos in Frankrijk te kunnen maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 19:45
Leuke platen! Kleur is inderdaad wel erg opgepept en de horizon staat op veel platen niet recht.

Tip: Indien je Photoshop gebruikt is er een handig truukje om dit te doen: Ga naar het pipet in je gereedschappallet, kies hier de lineaal. Klik en sleep nu over de horizon en kies Canvas roteren en dan instelbaar. De graden staan nu voor je ingegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:41
de kleurtjes vind ik niet mooi op deze manier, maar is misschien smaak.

#1: had deze liggend genomen, gezien de beweging van de vrachtwagen
#2: wat krap gekaderd boven en scheve horizon
#3: scheve horizon en was denk ik leuk geweest als je het riviertje het meer in zou zien stromen, stapje naar links dus
#4: wel ok, maar mist een beetje een onderwerp (boom ofzo) en misschien nog door de knieen.

Verder wel ok :)

Hoop dat je er wat aan hebt en natuurlijk een goeie vakantie!

[ Voor 6% gewijzigd door - J.W. - op 10-05-2007 12:45 ]

Pagina: 1