Op woensdag 07 februari 2001 15:54 schreef AaroN het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de performance van beide mobo's zul je zien dat het abit kt7 - raid mobo beter zal presteren in de benchmarks ( C!totaal , PCM e.a.).(8>
De Abit heeft meer mogelijkheden tot memory-tweaking. Met die betere instellingen kom je een haartje verder op het gebied van bandbreedte hetgeen de vaak net iets hogere score verklaard. Daarentegen zakt ie af en toe ook iets verder naar beneden dan de Asus. De Asus presteerd all-round gelijkmatiger.
Denk er ook wel aan dat die benchmarks over het algemeen worden gedraaid met het beste van het beste geheugen. Mushkin Rev. 3 of zo. Wil je van de instellingsmogelijkheden gebruik maken dan heb je dus ook zeer goed geheugen nodig.
Verder weet ik dat de abit wel meer modes raid ondersteund dan de asus. Dus misschien voor de toekomst beter ??

Om precies te zijn ondersteunt ie RAID 0, 1 en 10 (0+1). Misschien dat RAID 1 ooit nog eens nu heeft als je hem als ftp-servertje neerzet of zo, of als mailserver in een studentenflat of zo iets, maar RAID 10 is niet echt iets voor de thuisgebruiker vermoed ik. 4 harde schijven is toch wel veel voor de meesten.
Alleen de asus kan een hoger voltage leveren met een voltage mod (2,3 volt) tegenover 2,0 abit kt7-raid

De Abit kan ook verder dan 2.00V. Dan moet je in plaats van een 30KOhm resistor een 15KOhm resistor gebruiken, kom je op 2.14V.
Kijk
hier maar ff.
al met al is de abit kt7-raid volgens mij de beste

Wat je vergeet is het verschil in performance tussen de Highpoint en de Promise RAId controller. De Promise wordt over het algemeen toch duidelijk hoger aangeschreven dan de Highpoint.
Ik denk dat de keus bepaald wordt door wat je er mee gaat doen. Als je gaat gamen moet je retesnel geheugen erbij kopen en de Abit nemen. Dan heb je een beter bord om van je geheugen gebruik te maken. Voor meer algemene applicaties zou ik de Asus nemen. Betere allround performance.
Zit je veel met grote data-bestanden, dan zou ik ook voor de Asus gaan. De RAID is denk ik sneller en stabieler.