SLI probleempje

Pagina: 1
Acties:

• funnies
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09-2013
Ik heb een probleem met m'n SLI opstelling. Toen ik 1 asus 8800 GTS/640 op m'n moederbord (Asus P5N32-E sli) had geprikt kreeg ik een hogere framerate dan nu ik er 2 op heb geprikt.

Volgens Nvidia hoef je alleen maar je tweede videokaart op je moederbord te prikken, deze twee met de sli-bridge te verbinden en in het nvidia controlpanel in te stellen dat je van SLI gebruik wilt maken.

Blijkbaar gaat dat niet zo eenvoudig. Eerst heb ik al in het bios moeten wijzigen dat SLI werd enabled. Toen ik bij eigenschappen van de tweede videokaart keek bleek dat deze ingesteld was op 1x i.p.v. 16x. Zonder volgens mij iets te hebben aangepast wat hier betrekking op heeft gehad is dit naar 2x en nu naar 8x gestegen(???!!) (eindelijk eens iets wat "uit zich zelf" verbeterd i.p.v. verslechterd) maar eigenlijk moet dit 16 x zijn. Ik heb geen idee waar en of je dit handmatig kan veranderen. Omdat mijn framerate wel omhoog is gegaan ligt hier denk ik wel het probleem. Nu (met 1x PCI-e 16x en 1x PCI-e 8x) is m'n framerate ongeveer evenhoog als met 1 kaart.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos en wat mijn winst zou moeten zijn?

Verwijderd

moeten allebij op 16x dacht ik, de oudere generatie mobo's was het 2 maal 8x.

Dit weet ik dus niet zeker! 8)7

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 10:36
Als je vista gebruikt, dan werkt sli nog niet dacht ik...

http://specs.tweak.to/16567

• funnies
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09-2013
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:41:
moeten allebij op 16x dacht ik, de oudere generatie mobo's was het 2 maal 8x.

Dit weet ik dus niet zeker! 8)7
Het moet inderdaad 2 maal 16x zijn, dat ondersteunt m'n mb ook (3x zelfs). Maar hoe wijzig ik dat??
skelleniels schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:53:
Als je vista gebruikt, dan werkt sli nog niet dacht ik...
Ik heb Vista en SLI is enabled dus het werkt wel maar niet snel genoeg.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:56
funnies schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:08:
[...]

Het moet inderdaad 2 maal 16x zijn, dat ondersteunt m'n mb ook (3x zelfs). Maar hoe wijzig ik dat??
Ik heb er geen recente gegevens over, maar het is lang zo geweest dat 8x meer dan voldoende is voor een graka. Dit zal je probleem dus niet zijn. (PCIe is gebouwd om langer mee te gaan).

Ik zou is zoeken naar compatibaliteitsproblemen met Windows Vista. De framerate-drop zou best veroorzaakt kunnen worden door een driver die niet geoptimaliseerd is. Anders kun je het altijd is onder Windows XP proberen om zeker te zijn. Het staat in ieder geval vast dat Nvidia problemen heeft met de Vista drivers.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nu reageer vanuit de weinige kennis die ik over SLI heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Nijn op 04-05-2007 19:21 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 10:36
funnies schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:08:
[...]

[...]

Ik heb Vista en SLI is enabled dus het werkt wel maar niet snel genoeg.
Het feit dat het trager gaat betekent dat het dus niet werkt :z

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1