[Xbox360] Component geeft geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:32

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Zojuist mijn nieuwe Philips 32PF9641 binnen gekregen. DVD erop aangesloten via de scart en de PS3 via de HDMI en alles loopt lekker.

Maar met het aansluiten van mijn Xbox 360 via de component wil het niet echt vlotten.

Hier een plaatje van de component aansluitingen van mijn televisie:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/eavanhonk/Component.JPG

De drie component stekkers (bauw, groen en rood) heb ik er natuurlijk inzitten en ik krijg ook volledig beeld.

Alleen het probleem zit hem in de audio. Ik heb dus de drie kabels over (audio links, audio rechts en video). Nu staat er in de gebruiksaanwijzing van mijn Xbox 360 dat ik de twee audiokabels in mijn tv moet pluggen. Mijn tv heeft echter bij de component ingang maar één audio-ingang (linksonder: audio L/R). Ik heb al geprobeerd om alleen het rode stekkertje in de ene ingang te steken, alleen het witte stekkertje en ook via een verloopstukje beide stekkertjes in de ene ingang...maar welke combinatie ik ook probeer ik krijg geen geluid. :?

Wie o wie weet hoe ik dit op moet lossen...

Bij voorbaat dank

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 04-05-2007 18:31 . Reden: dit had natuurlijk in "Spielerij - Problemen & Vragen" gemoeten. Dus sorry en als een modje dit topic zou willen verplaatsen _/-\o_ ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 14:11

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

ziet er naar uit dat je een verloopblokje moet hebben wat van 2x tulp weer 1x 3,5 MM jack maakt ^O^

www.avpnews.com

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Tulip paste er wel in, maar een willekeurige mini-jack past inderdaad net wat beter. Ik zal morgen eens op zoek gaan naar een 2x tulip female naar een 1x male mini-jack. De winkels zijn nu dicht in verband met dodenherdenking.

Ik zal het morgen nog laten weten als ik zo'n stekkertje gevonden heb en of het werkt.

In ieder geval bedankt tot nu toe!!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Tikje naar SPV aangezien dit een vraag/probleem is :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Yep, je hebt een 3,5mm minijack naar twee keer tulp (female) nodig. Wijd verspreid, kijk eens bij de Handyman.

Verwijderd

offtopic:
ook echt weer philips om het op deze stomme manier te doen

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

offtopic:
Heb je geen versterker staan?. Je kan die 2x tulp ook in je versterker stoppen of als je setup dat ondersteund, de digitale sound output naar je receiver mikken voor DD5.1 geluid. Klinkt vele malen beter!

Sys Specs

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Eens met Danfoss inderdaad, als je wilt genieten van de 360 moet je m optisch aansluiten op je versterker, ieder spel ondersteunt Dolby Digital 5.1, en verrijkt de speelervaring ;)

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

FeaR1986 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:11:
Tulip paste er wel in, maar een willekeurige mini-jack past inderdaad net wat beter. Ik zal morgen eens op zoek gaan naar een 2x tulip female naar een 1x male mini-jack. De winkels zijn nu dicht in verband met dodenherdenking.

Ik zal het morgen nog laten weten als ik zo'n stekkertje gevonden heb en of het werkt.

In ieder geval bedankt tot nu toe!!
Hint: dat ding zit gewoon bij je 360 verpakt ^O^
Exorcist schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:04:
Eens met Danfoss inderdaad, als je wilt genieten van de 360 moet je m optisch aansluiten op je versterker, ieder spel ondersteunt Dolby Digital 5.1, en verreikt de speelervaring ;)
So true, ik heb echt ASAP een fatsoenlijke receiver gekocht toen ik een Xbox kocht, en het verrijkt je spelervaring enorm :)

www.avpnews.com

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

skullsplitter schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:33:
[...]

[...]

So true, ik heb echt ASAP een fatsoenlijke receiver gekocht toen ik een Xbox kocht, en het verrijkt je spelervaring enorm :)
Jee wat een spelfout had ik :X Thanks ;)

En inderdaad, het geluid in bijv. Fight Night is subliem surround. Burnout Revenge ook.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Het werkt, het was inderdaad gewoon een splittertje van €2,25 bij de lokale hier-verkopen-we-alles-winkel.
skullsplitter schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:33:
[...]
[...]
Zo'n stekkertje zat niet bij mijn Xbox 360, wel een 3x tulip naar scart, maar niet een 2x tulip naar 1x mini-jack welke ik nu heb.
Exorcist schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:04:
Eens met Danfoss inderdaad, als je wilt genieten van de 360 moet je m optisch aansluiten op je versterker, ieder spel ondersteunt Dolby Digital 5.1, en verrijkt de speelervaring ;)
Ik heb al mijn appartatuur aangesloten op een versterker, dus mijn DVD-speler, pc, Playstation 3 ,tv en dus ook mijn Xbox 360. Het is alleen dat ik nogal vaak 's nachts game en dat kunnen mijn ouders niet echt waarderen met die subwoofer enzo 8)

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 05-05-2007 14:02 ]

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Exorcist schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:09:
[...]

Jee wat een spelfout had ik :X Thanks ;)

En inderdaad, het geluid in bijv. Fight Night is subliem surround. Burnout Revenge ook.
Noem je net twee enorme bout-spellen :')

Maar bijvoorbeeld in subtiele spellen als Splinter Cell hoor je mensen nu om je heen sluipen, in racegames komen ze echt voorbij suizen, en ga zo maar door :9

www.avpnews.com

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Ik heb onlangs ook een 32PF9641 aangeschaft en ik zit met hetzelfde probleem..
De audio tulpen van de xbox 360 component kabel heb ik dus via een verloopkabeltje naar een 3,5 jack verbonden, maar ik heb nog steeds geen geluid.

Misschien is het kabeltje wel kapot of zelfs de 360 component HD kabel. Ik vind het sowieso raar dat er niet gewoon twee tulp ingangen in de tv zitten bij die component aansluiting.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
basic_touch schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:55:
Ik heb onlangs ook een 32PF9641 aangeschaft en ik zit met hetzelfde probleem..
De audio tulpen van de xbox 360 component kabel heb ik dus via een verloopkabeltje naar een 3,5 jack verbonden, maar ik heb nog steeds geen geluid.

Misschien is het kabeltje wel kapot of zelfs de 360 component HD kabel. Ik vind het sowieso raar dat er niet gewoon twee tulp ingangen in de tv zitten bij die component aansluiting.
Heb je niet de rode beeld- en de rode audiokabel verwisseld, want dat wil ook nog wel eens gebeuren.

Maar probeer anders eens dit:

Plug je twee audio-stekkers eens in aan de zijkant van je tv.Stel in het menu in dat de audio-ingang van SIDE (dus de audio-aansluitingen die aan de linkerkant van de tv zitten) de audio in is van de component. (Bij mij stond dit zo standaard ingesteld, maar ik zou het voor de zekerheid wel even checken).

Voor het gemak hier even de menu's die je moet doorlopen:
Druk op "Menu" en kies dan voor:
- TV Menu
- Installatie
- Aansluitingen
- Audio in L/R --> instellen dat die voor EXT 3 (de component) is

Deze optie zal dan de mini-jack aan de achterkant deactiveren (of iig de audio van de SIDE voorang geven) en de de zojuist ingestelde audio accepteren.
Als je nu wel geluid krijgt weet je dat het niet aan je tulp-kabels van je Xbox 360 ligt, maar aan je verloopstukje. Krijg je hier ook geen geluid uit dan vrees ik dat het toch aan je 360 kabel ligt.

Bovenstaande is niet echt dé oplossing, want de afstand tussen de side en de component is zodanig dat je kabels redelijk strak komen te staan...

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 04-07-2007 07:48 ]

• PatrickG
Thanks voor je snelle reply. Ik heb ook al met het menu lopen klooien, maar dit mocht niet baten.

Ik denk niet dat het aan de component kabel ligt, omdat de audio aansluitingen wel functioneren als ik deze op de scart aansluiting zet ( je zal het wel weten, maar even voor de duidelijkheid: hierbij worden de 3 component aansluitingen dus niet gebruikt ).

Ik heb verschillende instellingen geprobeerd via de televisieinstellingen, de audio L/R op EXT 3, de audio ingang aan de zijkant op EXT 3, maar dit werkte niet.

In het allerergste geval vrees ik dat de televisie ingang misschien kapot is, maar dit zou raar zijn als jij zegt dat het ook via de zijkant zou kunnen.

Ik baal echt want het beeld is super, maar zonder geluid is spelen niet echt een optie....

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Het kan natuurlijk altijd mogelijk zijn dat een aansluiting niet functioneert. De kans dat zowel de mini-jack van EXT 3 én de audio-ingangen van de SIDE het niet doen acht is zeer klein.Neem anders eens je Xbox mee naar een winkel waar zo'n zelfde tv als showmodel staat, als je het aardig vraagt zullen ze er geen enkel probleem mee hebben als jij even je Xbox test..

Je zou eventueel ook nog naar Philips kunnen bellen wat het probleem zou kunnen zijn, maar daar krijg je toch de standaard oplossingen als de audio via de zijkant en of je je connector wel op HDTV hebt staan... dus denk niet dat je daar veel mee op schiet.

Edit:
Ik heb net even geprobeerd mijn XBox360 aan te sluiten via de SIDE en ik krijg hier geen geluid mee. Wellicht ligt het dan toch aan je verloopkabel. Enige manier om dit te testen is simpelweg een nieuw verloopstukje halen, maar gelukkig zijn die nog geen 2 euro (je kan beter een verloopblokje halen dan een kabel, want dan heb je zowiezo geen kans op kabelbreuken in je verloopstukje).

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 04-07-2007 16:53 ]

• PatrickG
Ik zal maar niet vertellen wat het uiteindelijk was haha.

Ik had zowel de L/R audio op EXT 3 als de Digital Audio IN of EXT 3, waardoor ze met elkaar conflicteerden.... Ach het is in ieder geval opgelost ;)

In ieder geval bedankt voor je reacties en moeite. :)

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickG op 04-07-2007 18:49 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
basic_touch schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:48:
Ik zal maar niet vertellen wat het uiteindelijk was haha.

Ik had zowel de L/R audio op EXT 3 als de Digital Audio IN of EXT 3, waardoor ze met elkaar conflicteerden.... Ach het is in ieder geval opgelost ;)

In ieder geval bedankt voor je reacties en moeite. :)
Typisch dat dat niet werkt, want ik heb tulp-stekkers in de EXT 1 en de coax digitale ook bij EXT 1 (dvd-speler staat daar op aangesloten). Dit geeft geen conflict, de tv kiest zelf het beste geluid (wat dus standaar DD 3/2 of 2/0 is).

Maar het is opgelost en daar gaat het om

Have fun met je Xbox 360 met beeld én geluid 8)

• PatrickG
Daarom, het werkt in ieder geval. Ik was alleen gisteren COD3 aan het spelen op de xbox en daar viel mij op de televisie zelf bepaald waar de zoom op is gefocust. Dus als ik in COD3 door een raam kijk is de omgeving buiten eerst wazig en daarna wordt die scherp weergegeven. Kan je dit ook instellen? Digital zoom of zo zeker?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Daar heb ik geen last van om eerlijk te zijn. Maar ik heb Call of Duty op de PS3, dus weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Wat wel irritant is is dat de tv altijd probeert het belangrijkste in beeld goed weer te geven. Als je bij Dead Rising bijvoorbeeld op "start" drukt om de map te bekijken zal deze na een paar seconden verspringen (de tv springt dan naar 16:9 ipv op breedbeeld/superzoom te blijven staan). Dit kan je oplossen door in te stellen dat je EXT 3 op een bepaalde grootte moet blijven staan en niet op "automatisch". Verder zou ik het niet weten.

Maar doet je geluid het nu via de mini-jack van de component of via de SIDE?

• PatrickG
Mijn geluid werkt nu via de 3,5 mm jack. Aan de zijkant heb ik het nog niet geprobeerd om aan te sluiten.

En inderdaad, ik merk ook dat de tv veel verspringt in formaat. Dat moet ik ook even instellen. Wel jammer dat je niet per toepassing instellingen kunt instellen. Dus voor xbox/tv/wii.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Wordt wel een beetje offtopic dit, maar wellicht beter dan een nieuw topic openen.

Volgens mij kan je op de tv kanalen (1 tot en met 999) inderdaad maar kiezen voor één formaat. Maar ik heb net getest en ik kan per uitgang (dus EXT 1, 2, 3, HDMI 1, 2 en Side) een apart formaat selecteren en die blijft ook bewaard. Dus je kan bijvoorbeeld wel instellen dat EXT 1 op breedbeeld moet blijven staan en EXT 3 op 16:9.

En om nog verder offtopic te gaan:
Hoe heb jij je Wii aangesloten in combinatie met de Xbox, want de 32PF9641 heeft maar 1 component ingang. Want ik neem aan dat je niet via EXT 1 of 2 (scart) zit te spelen want dat lijkt me niet fijn met een LCD scherm...

• PatrickG
Je hebt wel gelijk wat betreft off topic, maar aangezien het toch een specifiek 32PF9641 topic is en aangezien het geluidsprobleem toch al behandelt is, mag het denk wel ;)

Ik zal even kijken dan wat betreft die instellingen, het is wel lekker om stabiel beeld te hebben tijdens het xboxen.

En wat betreft de Wii: Ik heb hem gewoon via scart, maar ik merk inderdaad dat het beeld waziger is dan op mijn oude CRT tv. Een oplossing zou een Component Switch kunnen zijn, maar die oplossing is nog best duur...
Pagina: 1