100 of 133?

Pagina: 1
Acties:

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
'lo

Kan ik Mycom geheugen (133mhz) op een A7pro zomaar van 100 op 133 mhz gooien?
Het werkt wel en bij bv. 3d mark haal ik 250 punten meer.
Alleen de memory test van sisoft loopt vast,verder heb ik nog een uur een spel zitten spelen.

Kan het kwaad als ik het hierop laat staan?

Tnx

Verwijderd

Als het na een bench en spellen nog draait zal het wel kunnen.

• Moon
Ja? En het verkort de levensduur niet?

Oja,dit wilde ik ook nog ff laten zien,is volgens mij niet OK.

Afbeeldingslocatie: http://gemeente.nl.fortunecity.com/nbrabant/827/mess.jpg
-
Afbeeldingslocatie: http://gemeente.nl.fortunecity.com/nbrabant/827/mess2.jpg

Ik heb het op 2 besturingsystemen getest maar de pci sloten blijven deze waarde houden...die horen toch op 33mhz?

Verwijderd

Het lijkt haast alsof je bord aardig overgeclocked is (is hij dat?) Als je geheugen inderdaad op 100 Mhz hoort te draaien, terwijl hij op 152 Mhz draait, dan is dit 1,52 x te snel. 1,52 x 33 = 51 MHz. Die snelheid lijkt bij een FSB van 152 Mhz dus prima te kloppen:9! (CPU is ook redelijk warm)

Als het inderdaad 133 Mhz gehuegen is, kan dat zonder problemen. Meestal is het dat niet, omdat bij de wat oudere systemen de 133Mhz chippies te duur waren. Hp doet/deed zoiets raars. Op een asus bord zetten ze een 133 proc en 100 geheugen. Beide stonden op het mobo zo ook ingesteld (asus mobo). 133 Mhz geheugen was te duur vertelde HP ons.

Verwijderd

Ziet er naar uit dat jij je bus op 152 mhz hebt gezet, als zo'n beetje alles stabiel loopt behalve sisoft dan zou ik dat gewoon houden... Maar indien je nu andere vage crashes krijgt dan zou ik de bus iets lager zetten.

• Moon
Zodra ik het geheugen op 133 zet staat hij in sisoft ineens op 152...(met 100mhz staat hij ook op 100 mhz in sisoft)
De PCI IRQ van sb16 emulatie veroorzaakt een conflict en word niet geladen...
Hij is niet overgeklokt!

Als ik de fsb met 2 wil verhogen start hij al niet meer op...

Kan het zijn dat ze me ipv een 1100 tbird een 1000 hebben gegeven? en dat ze die op een bepaalde manier zo hebben gezet dat ie op 1100 draait (ten koste van andere onderdelen?)

Pleaz, S.O.S.!

(ik moet nu naar mijn werk dus ik kan pas vanavond weer reageren,maar dan zal ik proberen om het s/n van de proc te melden)

• Moon
Op 100 mhz geheugen staat de pci-bus trouwens ook op 51....:(

• Moon
:)

Verwijderd

Dat is dus zwaaaaaaaaaar overcloked.
Je PCI-bus hoort op 33 MHz te staan, en je geheugen of op 100 of 133.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
staat de fsb divider niet verkeerd? (weet niet of je dit kan instellen) ipv 1/3 op 1/2 of zo

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34
Mijn celli2 566@850 geeft ook vreemde waardes onder Sandra. Alsoftie op een fsb van 200 loopt. mogtie willen :) denk dat het foutje in sandra is

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:27
Is dit wel de nieuwste sisoft Sandra? De oude staan bekend vaak vage bussnelheden aan te geven. Het lijkt wel of je bus op 114 staat en dat je geheugen dan op Bus +pci staat, dan wordt dat dus 152.

• Moon
het is Sisoft Millenium pro.
Ik heb echt zo'n vermoeden dat ik terug moet naar die winkel.
Ik weet niet waar ik de fsb divider kan lezen/instellen,..tevens had ik nog veel meer om over te klagen,vage crashes/een vervelende flits de hele tijd door mijn beeldscherm enzo...

Ik weet in elk geval wel dat dit geheugen op 133 kan blijven lopen,dat was ook eigenlijk mijn vraag,maar nu waren er nog meer dingen wat mij opviel.
Het is zo vreemd dat hij op 100Mhz geheugen gewoon wel de goede waardes aangeeft..

Verwijderd

Wellicht verstandig om je BIOS settings eerst op fail/safe te zetten, om daarna weer met stapjes dingen te gaan aanpassen

• Moon
Kan ik ook nog even proberen,het staat er precies in als volgens het boekje.
Ik vraag me toch af, als ze er echt mee gekloot hebben bv een 1000 als een 1100 verkocht hebben hoe ze je dan in de bios kunnen neppen.

Maar bedankt voor de reakties,ik ben in ieder geval een ding wijzer geworden en dat is dat ik weet dat die comp gewoon niet spoort! :)

Verwijderd

Vertrouw in ieder geval Sisoft niet 100%
Iets objectiever is WCPUID, te downloaden op www.h-oda.com

• Moon
Inderdaad,ga ik meteen proberen;)
Pagina: 1