Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2007
Maar liefst drie van deze poorten, die ook bekend staan onder de namen dv-link, s-link of ieee 1394, zijn op dit moederbord te vinden.
- ook I-link

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2007

Ging het bij reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2007 nog zo goed. Hier wordt wederom naar een floppy verwezen die al lang in de vorige eeuw verdwenen was.

LinkedIn WoT Cash Converter

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
SCHOPje.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat bedoel je precies? In beide gevallen wordt volgens mij hetzelfde diskettestation gebruikt :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Eerste punt: nog een benaming voor Firewire is I-link.
Tweede punt: heb ik al eens met succes behandeld in PcDealer in "Spel- en tikfoutjes - deel 4" :)

• P_de_B
  • Niet online
flop·py·drive (de ~)
    1 diskettestation

Ik heb zelf ook nog nooit van dat onderscheid gehoord.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P_de_B schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:52:
flop·py·drive (de ~)
    1 diskettestation

Ik heb zelf ook nog nooit van dat onderscheid gehoord.
Ik heb altijd geleerd dat die 5 1/4" slappe dingen 'floppy' heten en die 3.5" stevige schijfjes die je nog steeds kan kopen 'diskette'. Maar op wikipedia wordt de opvolger (die 3.5" schijfjes dus) ook wel floppy genoemd en als je verder zoekt worden de termen ook als synoniem gebruikt. De term floppy klopt alleen niet zo goed bij de 3.5"-variant, want de term floppy slaat op het slap zijn van de disk en dat zijn die niet.

Wat het woordenboek zegt is natuurlijk niet zo relevant, want de makers daarvan zijn geen computerexperts ;)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ACM schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:40:
[...]
De term floppy klopt alleen niet zo goed bij de 3.5"-variant, want de term floppy slaat op het slap zijn van de disk en dat zijn die niet.
[..]
In beide gevallen zijn de disks slap. De behuizing van de disk is van een 3,5" steviger ten opzichte van de 5,25 & 8" uitvoeringen.

Ey!! Macarena \o/

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-02 10:30
In de hoogtijdagen van de 3.5" diskette (zeg begin jaren 90) was de term floppy (of "floppen") absoluut ingeburgerd voor deze datadrager. Ook bij techneuten.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
Ik vind het maar een beetje muggenziften als ik eerlijk mag zijn ;)

The devil is in the details.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ondanks de semantieken, vraag ik me ook af waarom er hedentendage nog een floppy-/diskdrive wordt aangeraden?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
Dat staat uitgelegd in de BBG zelf, maar daar gaat het in dit topic niet om :)

The devil is in the details.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
ACM schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:40:
[...]

Ik heb altijd geleerd dat die 5 1/4" slappe dingen 'floppy' heten en die 3.5" stevige schijfjes die je nog steeds kan kopen 'diskette'. Maar op wikipedia wordt de opvolger (die 3.5" schijfjes dus) ook wel floppy genoemd en als je verder zoekt worden de termen ook als synoniem gebruikt. De term floppy klopt alleen niet zo goed bij de 3.5"-variant, want de term floppy slaat op het slap zijn van de disk en dat zijn die niet.

Wat het woordenboek zegt is natuurlijk niet zo relevant, want de makers daarvan zijn geen computerexperts ;)
Wikipedia is niet echt betrouwbaar, omdat ik zelf daar e.e.a heb aangepast. :)
Hahn schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 01:02:
Ik vind het maar een beetje muggenziften als ik eerlijk mag zijn ;)
Mag :), maar dan moet je wel consequent zijn. Na een van mijn eerdere meldingen in de spelfouten topics, is het wel aangepast.

• P_de_B
  • Niet online
PcDealer schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:06:
[...]
Mag :), maar dan moet je wel consequent zijn. Na een van mijn eerdere meldingen in de spelfouten topics, is het wel aangepast.
Daar heb je op zich wel gelijk ik, maar er is nu eenmaal niet voor alles een interne richtlijn. In veel gevallen zal het aan het oordeel van de betreffende redacteur/nieuwsposter worden overgelaten. Daardoor kun je dus inconsequent zijn in sommige gevallen. Als dat beperkt blijft toch relatief onbelangrijke zaken is dat wmb prima :)

Pagina: 1