Toon posts:

Batterijduur van een laptop terug verlengen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit is misschien een noobvraagje, maar ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een HP Compaq NC6120-laptop van school. Sinds enkele weken begint de batterijduur echter af te zwakken en gaat hij in plaats van 3 uur nogmaar maximum 1 uur mee als hij volledig opgeladen is, zelfs al gebruik ik hem minimaal of niet. Nu is mijn vraag heeft er iemand enig ID hoe ik misschien de batterij terug langer kan laten meegaan?

Ik laat altijd mijn batterij helemaal leeggaan alvorens ik hem oplaad, en ik heb geen programma's in de achtergrond ofzo draaien of energievretende dingen draaien erop.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

een nieuwe accu is het enige dat werkt

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 20:29

Bene

list incomprehension

Ik kan mij een (broodje aap?) verhaal herinneren over batterijen in een anti-statische zak in de vriezer, maar ik ben even kwijt of dat ook voor de nieuwe ion accu's op gaat. Ik zou even zoeken in het duistere verleden van GoT.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Bene schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:12:
Ik kan mij een (broodje aap?) verhaal herinneren over batterijen in een anti-statische zak in de vriezer, maar ik ben even kwijt of dat ook voor de nieuwe ion accu's op gaat. Ik zou even zoeken in het duistere verleden van GoT.
Nicad only dacht ik.
Werkte trouwens wel, maar was ook maar van korte duur.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 04-05-2007 18:13 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

www.batteryuniversity.com
Een mooie site met daarop genoeg info over batterijen.
The papers address battery chemistries, best battery choices and ways to make your battery last longer.

Verwijderd

Bene schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:12:
Ja maar dat was met 1 type batterij, en niet de huidige nieuwere. Je kan het altijd proberen, maar ik geef je weinig kans.

Wel is het zo dat je de levensduur al verlengt als jij een laptop nieuw gekocht hebt, en de batterij niet onnodig vol in je apparaat laat zitten, laat 'm ook eens helemaal ontladen. Ook warmte vinden batterijen niet echt fijn, dus zit je toch met power op je schoot ermee , haal de batterij er dan maar uit ofzo :) Tis maar hoe je zelf ermee wilt omgaan.

Verder kan je in apparaatbeheer dingen uitschakelen die je niet nodig hebt, zit er bijv een 56k6 modem in , haal die dan eruit als je toch niet ermee inbelt. Gebruik progjes zoals CpuIdle en klok de CPU terug als dat mogelijk is (via SoftFSB / Cpu FSB) of gewoon via de bios / windows.

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-11-2025

Roelof

Illustrious Wolf

Op mijn laptop (al een behoorlijk oud ding uit het guldenstijdperk) zit een stukje software dat de status van de batterij aangeeft. Dit programmaatje schakelt de de laptop uit als de accu onder de 3% is aangeland.
Echter dit programmaatje is niet altijd accuraat en schakelt de laptop uit terwijl er nog genoeg energie in de accu zit. In de bios van mijn laptop zit een stukje software om de software te "resetten" (de accu wordt helemaal leeg gezogen en daarna weer opgeladen).
Misschien dat er ook zoiets in jouw bios zit.

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Pagina: 1