Toon posts:

optimFROG converteren naar AIFF o.i.d.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Ik dacht dat ik hier het beste mijn vraag kon stellen, zo niet dan verplaatst een mod het wel naar het goede forum)

Ik ben al de hele dag bezig om een fatsoenlijk tooltje te vinden om .otf audiobestanden (optimFROG) om te zetten naar een ander lossless formaat als WAV of AIFF.
Nu werk ik op een Mac maar daar kan ik niks voor vinden. het optimFROG formaat schijnt Windows only te zijn. Dus ben ik naar Windows XP verhuisd en loop al uren te zoeken naar een simpel convertertje. Nu zijn er programma's die dit gemakkelijk kunnen maar deze zijn gelimiteerd als je het pakket niet koopt. En aangezien ik dit maar 1 maal nodig heb zoek ik naar een freeware oplossing.

Ik kan echter totaal niets vinden. Weet iemand een goede tool hiervoor?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Voor Mac weet ik ook niet of er iets beschikbaar is, je zou het eens op HA.org neer kunnen gooien, daar zitten ook Apple gebruikers.
Er bestaan overigens zowel lossless als hybride (dual stream) optimfrog bestanden.
Voor Windows zijn de command line utilities gewoon te downloaden van losslessaudio.org. Als je een frontend wil om te converteren zou je eventueel Multi frontend kunnen nemen. Je hebt dan wel de codecs zelf nodig. Overigens raad ik je aan om de bestanden voor archivering zo snel mogelijk om te zetten naar een gangbaarder lossless formaat (Apple ALAC, flac, Monkey's audio, wavpack, ...) , omdat OptimFrog op het moment vrijwel dood lijkt te zijn.

Edit: 'Speek' heeft ook een aparte Optimfrog frontend gemaakt, kermit genaamd.

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 04-05-2007 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kermit leek me erg geschikt. Ik krijg alleen een hele rare DOS foutmelding:

'ofr.exe wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand. Druk een toets om door te gaan.'

Daar kom ik niet wijs uit. Kermit doet vervolgens niks. Verbaasd me hoe ingewikkeld dit is.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:44:
Kermit leek me erg geschikt. Ik krijg alleen een hele rare DOS foutmelding:

'ofr.exe wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand. Druk een toets om door te gaan.'

Daar kom ik niet wijs uit. Kermit doet vervolgens niks. Verbaasd me hoe ingewikkeld dit is.
Net zoals bij multi frontend zal je bij kermit ook de command line tool van bovengenoemde site moeten downloaden. Uitpakken in dezelfde map en dan zou het moeten werken. Het is slechts een frontend, dat wil zeggen een grafische schil rondom de command line tool.
En natuurlijk de VB runtime en de ocx indien nog niet aanwezig zoals op de kermit pagina staat vermeld.

Omdat ik in een goede bui ben even het zaakje getest. Dus een wavje gecomprimeerd en vervolgens weer uitgepakt met kermit, zie screenshot, works like a charm.
Alleen: optimFrog is traaaag :)
Afbeeldingslocatie: http://dzzn76.googlepages.com/optimfrog.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Henk007 op 04-05-2007 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fijn dat je in een goede bui was Henk, ik ga er zodadelijk mee aan de slag! Dankjewel.