Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

SIM kaart verwisseld, geheugen gewist

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Telefoon: Motorola RAZR V3

Vandaag moest ik even mijn SIM kaart verwisselen met een andere. Toen ik hem vervolgens weer terug zette bleek dat een gedeelte van het telefoongeheugen was gewist. Normaliter verdwijnt alleen je opnieuw-bellijst (laatste gekozen nummers), maar nu was dus ook m'n gehele SMS inbox gewist.

Probleem is dat ik veel belangrijke informatie bewaarde in m'n SMS-jes (zo'n 70 stuks). Bestaat er een mogelijkheid om die info terug te halen?

Zou echt m'n redding zijn, maar ik vrees het ergste.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik meende me te herinneren dat de meeste telefoons de SMSjes niet echt wissen maar gewoon markeren als gewist. Dit zou een belangrijk probleem kunnen zijn bij gevoelige informatie maar volgens mij is het niet echt makkelijk om je gegevens terug te halen aangezien er weinig (geen?) recovery software voor GSM's bestaat.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je de batterij eruit gehaald, en kan het geheugen van de telefoon maar een klein aantal minuten (vaak maar 1) behouden blijven op de nood-batterij.

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 04-05-2007 17:48 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:09
Dat is vreemd.. Ik heb ook de RAZR, en óók sim gewisselt maar geen verlies van data?

Staan ze niet op je oude sim opgeslagen?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal de batterij er altijd maar heel even uit, SIM verwisselen en klaar. Minder dan een minuut.
Admiral Freebee schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:45:
Ik meende me te herinneren dat de meeste telefoons de SMSjes niet echt wissen maar gewoon markeren als gewist. Dit zou een belangrijk probleem kunnen zijn bij gevoelige informatie maar volgens mij is het niet echt makkelijk om je gegevens terug te halen aangezien er weinig (geen?) recovery software voor GSM's bestaat.
Voor HD's bestaan er bedrijven die je data weer kunnen herstellen, maar voor geheugen van telefoons?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:52:
Ik haal de batterij er altijd maar heel even uit, SIM verwisselen en klaar. Minder dan een minuut.
Mja, kan ook genoeg zijn, je weet het nooit...
Voor HD's bestaan er bedrijven die je data weer kunnen herstellen, maar voor geheugen van telefoons?
...En programma's, maar dat gaat je toch bijna niet lukken met dat geheugen in die telefoon gok ik. Zeker omdat het waarschijnlijk door het gebrek aan stroom weg is, dan is het geheugen gewoon *leeg*.

@onder: hmm, vaag. Misschien dan inderdaad maar eens wat spelen met recovery tools (als dat gaat via de PC naar telefoon).

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 04-05-2007 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
LED-Maniak schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:49:
Dat is vreemd.. Ik heb ook de RAZR, en óók sim gewisselt maar geen verlies van data?

Staan ze niet op je oude sim opgeslagen?
Het zijn zo'n 70 SMS berichten, dus waarschijnlijk zijn ze allemaal opgeslagen in het telefoongeheugen. Volgens mij kan m'n SIM niet zoveel aan. Het vage is dat al m'n contactgegevens niet zijn gewist, en die staan ook voornamelijk in het telefoongeheugen.

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:54:
@onder: hmm, vaag. Misschien dan inderdaad maar eens wat spelen met recovery tools (als dat gaat via de PC naar telefoon).
Misschien dat dit wat is: http://www.helpdisc.nl/

Ik ga even wat info zoeken, bedankt voor de hulp.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:09
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:54:
[...]

Het zijn zo'n 70 SMS berichten, dus waarschijnlijk zijn ze allemaal opgeslagen in het telefoongeheugen. Volgens mij kan m'n SIM niet zoveel aan. Het vage is dat al m'n contactgegevens niet zijn gewist, en die staan ook voornamelijk in het telefoongeheugen.
zijn de berichten dan niet gekoppelt aan je sim? Dat als je oude terug doet ze er weer zijn?

nevermind..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Pagina: 1