geen zenders op mijn dvd hdrecorder

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:51
Ik heb sinds gisteren een panasonic DMR-EH65. Nu heb ik het volgende probleem: ik krijg geen tv zender geinstalleerd op mijn dvd hdrecorder.

Ik heb het volgende gedaan:

* scartkabel op mijn lcd tv van samsung (type LE27S) naar panasonic dvd hd recorder.
* antennekabel in van de lcd tv naar antenne in van de dvd hd recorder dmv antennesplitter.

De dvd hd recorder speelt wel dvd`s af. Maar geeft grijs beeld bij NED1. Nu heb ik al tig keren de handleidingboekjes gelezen van de lcd tv als de dvd hd recorder. Maar wordt er helaas niet wijs uit. :S Op dit gebied ben ik echt een leek zijnde. :$ Nu ben ik al vanaf gisteren aan het klooien. Maar helaas geen resultaat. Wie kan me AUB stapsgewijs en makkelijke taal schrijven wat ik moet doen. Ik heb zo`n vermoeden dat ik de antennekabel dmv een splitter iets verkeerd doe.

Ik hoop dat jullie medetweakers me kunnen helpen. Maar nogmaals ik heb de handleidingsboekjes goed gelezen. Maar wordt er niet wijs uit.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 11:42
Antenne vanaf de wandcontactdoos rechtstreeks naar de dvdrecorder en daarna vanuit de dvdrecoder een antenne kabel naar de lcd.

• pinokkia
fredgroes schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:04:
Antenne vanaf de wandcontactdoos rechtstreeks naar de dvdrecorder en daarna vanuit de dvdrecoder een antenne kabel naar de lcd.
Dus ik moet geen splitter meer gebruiken? Deze optie heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ik ga er straks mee aan de slag, want mijn kids zitten nu tv te kijken. Ik laat het U wel weten of het gelukt is.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 21:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

hoofdletter "u" gebruik je toch alleen voor de here jezus (cq god)....fredgroes, je stijgt in aanzien bij me :D

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 04-05-2007 19:09 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

pinokkia schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:38:
* antennekabel in van de lcd tv naar antenne in van de dvd hd recorder dmv antennesplitter.
Vroeger was het altijd zo met vhs videospelers (overigs ook met zo'n digitaal kastje dacht ik) dat je de atenne in kabel in de de in van de videospeler stopte. Dan zat er nog een 2de atenne gat op de speler, dat was de atenne out, die moest je dan in de tv stoppen. Heeft die dvd recoder dus ook een atenne out?
Rechtstreeks of met een splitter aansluiten zou volgens mij geen verschil moeten uitmaken... (Maar dat kna ik fout hebben).

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• pinokkia
Nomad schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:08:
hoofdletter "u" gebruik je toch alleen voor de here jezus (cq god)....fredgroes, je stijgt in aanzien bij me :D
Ik ben netjes opgevoed en gevoed door mijn ouders. Ik leer mijn kinderen respect voor jongeren en ouderen. En ik schrijf U nog steeds met een hoofdletter.

• pinokkia
fredgroes schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:04:
Ja het is gelukt. _/-\o_ Mijn dank is groot. Die antennesplitter moest er tussenuit. Ik kwam nml in de war dvd-hd recorder en videorecorder aansluiten. 8)7 Maar de videorecorder heb ik aan mijn broer gegeven. Dus had ik die antennesplitter niet meer nodig.

Maar een laatste vraag: de dvd-hd recorder is nu guide+ aan het laden. Nu is mijn vraag: kan ik mijn tv uitzetten, omdat guide+ laden circa 2 uur duurt.

[ Voor 13% gewijzigd door pinokkia op 04-05-2007 19:33 ]

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

pinokkia schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:31:
[...]
Maar een laatste vraag: de dvd-hd recorder is nu guide+ aan het laden. Nu is mijn vraag: kan ik mijn tv uitzetten, omdat guide+ laden circa 2 uur duurt.
Dat weet ik niet... Maar ik weet wel dat er mensen zijn, die problemen hebben met het opnemen icm guide+...

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:15

Reptile209

- gers -

pinokkia schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:31:
[...]
Ja, tijdens het downloaden van de Guide+ data kan je de TV gewoon uitzetten (of gebruiken, wat je wil). De recorder zit immers zelf direct op de kabel en kan daar zijn data vandaan halen. Het downloaden duurt daadwerkelijk iets meer dan 2 uur, dus wees geduldig...

Een kleine tip waar ik met mijn EH-55 pas na een week achter kwam: in de Sleep-mode kan hij geen Guide+ data updaten. Dus na gebruik altijd even checken of de recorder uit staat (echt stand-by zeg maar), dan gaat het wel goed. Mogelijk is dit - voor mij wat vreemde - gedrag anders geregeld in de EH65, maar stand-by is qua stroomverbruik nog net weer een slagje zuiniger dan in sleep-mode.

Zo scherp als een voetbal!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat?

De eerste keer Guide+ Inladen op je DMR, duurt rond de 24 uur. Dan meot hij Uit staan, of in Standby beter gezegd. Due niet aan, maar in standby zodat het lampje nog brandt. Daarna, duurt het per dag 2 uur. Of vanaf 2 uur snachts, en bij sommigen om 3 uur smiddag's, maar dat kun je zelf instellen.

PS: Bevalt de recorder je? Ik twijfelde er ook over, maar ik vond die hoek-neus neit mooi, vandaar dat ik nu de Pioneer DVR645H-S / 650H-S. wil gaan kopen, is ook beter. :9

Gulfstream G650

• pinokkia
Reptile209 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:12:
[...]

Ja, tijdens het downloaden van de Guide+ data kan je de TV gewoon uitzetten (of gebruiken, wat je wil). De recorder zit immers zelf direct op de kabel en kan daar zijn data vandaan halen. Het downloaden duurt daadwerkelijk iets meer dan 2 uur, dus wees geduldig...

Een kleine tip waar ik met mijn EH-55 pas na een week achter kwam: in de Sleep-mode kan hij geen Guide+ data updaten. Dus na gebruik altijd even checken of de recorder uit staat (echt stand-by zeg maar), dan gaat het wel goed. Mogelijk is dit - voor mij wat vreemde - gedrag anders geregeld in de EH65, maar stand-by is qua stroomverbruik nog net weer een slagje zuiniger dan in sleep-mode.
Ik heb vanmiddag effe snel een dvd gekeken. Maar wat een verademing tov mijn jvc dvd recorder. Ik had notabene type DMR-10S. Ik heb alleen problemen met dat ding gehad. Ik hoop alleen dat ik met deze dvd-hd recorder geen problemen meemaak.
salimrmaf schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:21:
Wat?

De eerste keer Guide+ Inladen op je DMR, duurt rond de 24 uur. Dan meot hij Uit staan, of in Standby beter gezegd. Due niet aan, maar in standby zodat het lampje nog brandt. Daarna, duurt het per dag 2 uur. Of vanaf 2 uur snachts, en bij sommigen om 3 uur smiddag's, maar dat kun je zelf instellen.

PS: Bevalt de recorder je? Ik twijfelde er ook over, maar ik vond die hoek-neus neit mooi, vandaar dat ik nu de Pioneer DVR645H-S / 650H-S. wil gaan kopen, is ook beter. :9
Deze bevalt me tot nu toe veel beter. Deze panasonic is stil tegenover de jvc dvd recorder. Menu is net zo simpel. Het laden van de panasonic is veel sneller dan de jvc recorder. De jvc recorder moest ik ontzettend lang wachten. Meer heb ik nog niet kunnen uittesten, omdat ik niet wist hoe ik de zenders moest instellen. 8)7 Maar door een medetweaker heb ik het voor mekaar gekregen.

[ Voor 32% gewijzigd door pinokkia op 04-05-2007 20:31 ]

Pagina: 1