Hallo,
Ik weet dat dit het 1000e topic over dit onderwerp is maar ik heb toch echt jullie hulp nodig.
Ik wou binnenkort vista als test gaan draaien. Ik zag dat er een bios update voor mijn moederbord beschikbaar was die ook iets fixte voor vista, dus ik denk ik update mijn bios.
Het flashen ging goed alleen daarna start de PC niet meer door met de bekende melding:
CMOS Checksum Bad
Press F1 to enter BIOS
Press F2 to continue and load default settings
Echter reageert de computer niet als ik een toets indruk.
Vaak zie ik dit niet eens en komt er alleen maar een scherm van MSI met de melding:
Press <tab> to see POST, press <del> to enter BIOS
Hier reageert de computer ook niet als ik wat indruk.
Mijn specs:
MSI K9N-Platinum
XFX Geforce 7600gt
Kingston HyperX 2x512MB PC5400
AMD Athlon X2 3800+
Wat ik al heb geprobeerd:
-Bios reset knopje op t moederbord
-Batterijtje er eventjes uitgehaald
Dit maakt echter niets uit.
Ik hoop dat iemand mijn kan helpen,
Bij voorbaat dank,
Brikkah
//edit:
Af en toe na een bios reset kan ik wel in de BIOS komen, ik heb toen gekozen voor Load BIOS default settings, en toen save and exit setup, maar ook dit geeft geen verandering.
Ik weet dat dit het 1000e topic over dit onderwerp is maar ik heb toch echt jullie hulp nodig.
Ik wou binnenkort vista als test gaan draaien. Ik zag dat er een bios update voor mijn moederbord beschikbaar was die ook iets fixte voor vista, dus ik denk ik update mijn bios.
Het flashen ging goed alleen daarna start de PC niet meer door met de bekende melding:
CMOS Checksum Bad
Press F1 to enter BIOS
Press F2 to continue and load default settings
Echter reageert de computer niet als ik een toets indruk.
Vaak zie ik dit niet eens en komt er alleen maar een scherm van MSI met de melding:
Press <tab> to see POST, press <del> to enter BIOS
Hier reageert de computer ook niet als ik wat indruk.
Mijn specs:
MSI K9N-Platinum
XFX Geforce 7600gt
Kingston HyperX 2x512MB PC5400
AMD Athlon X2 3800+
Wat ik al heb geprobeerd:
-Bios reset knopje op t moederbord
-Batterijtje er eventjes uitgehaald
Dit maakt echter niets uit.
Ik hoop dat iemand mijn kan helpen,
Bij voorbaat dank,
Brikkah
//edit:
Af en toe na een bios reset kan ik wel in de BIOS komen, ik heb toen gekozen voor Load BIOS default settings, en toen save and exit setup, maar ook dit geeft geen verandering.
[ Voor 8% gewijzigd door Brikkah op 04-05-2007 17:13 ]