Toon posts:

VPN verbinding opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben bezig met het opzetten van een VPN verbinding tussen het netwerk van mijn werk en thuis. Nu ben ik al een tijdje op internet aan het zoeken de onderstaande instellingen heb ik al gemaakt, helaast tot op heden zonder succes. De situatie is als volgt

Server: PC met windows XP
Client: laptop met windows xp
Router: Speedtouch 546i
software versie: 5.2.7.19.0
ip adres router: 10.0.0.138
ip adres server:10.0.0.3
ip adres modem: (kan ik dit geven???)

De server is ingesteld via de VPN wizard in windows xp (http://www.microsoft.com/...echniek_techniek/vpn.aspx).
Verder is er een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt voor de client.

De modem is ingesteld via de opdrachtprompt, het commando "telnet"

nat
create protocol=50 inside_addr=10.0.0.3 outside_addr=0
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.3 inside_port=500 outside_addr=0 outside_port=500
create protocol=47 inside_addr=10.0.0.3 outside_addr=0
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.3 inside_port=1723 outside_addr=0 outside_port=1723
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.3 inside_port=50 outside_addr=0 outside_port=50
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.3 inside_port=51 outside_addr=0 outside_port=51
saveall

De client is ook ingesteld via de wizard in windows xp. het ip adres van de modem is gebruikt om "in te bellen"

Toch lukt het mij niet om de server te bereiken, heeft iemand enig idee wat ik fout gedaan heb.

alvast bedankt!!

P.s. is het mogelijk wanneer de server en de laptop op hetzelfde netwerk (bedrijfsnetwerk) zijn aangesloten dat er toch een VPN netwerk tot stand kan worden gebracht, dit i.v.m. testen. Nu krijg ik de fout "800".

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kun je de server wel op die poort telnetten?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie!!

hmm, ik begrijp je niet helemaal??(sorrij)

Kan je uitleggen wat je bedoelt

Verwijderd

Topicstarter
als ik de opdrachtprompt intik: "telnet 10.0.0.3" krijg ik:

dat hij geen verbinding kan krijgen via poort 23, verder staat er dat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Wel telnetten naar poort 1723 ;)

dus;

telnet <ip> 1723

Je forward TCP poort 1723, normaal gesproken moet je voor PPTP ook nog protocol 47 (GRE) forwarden.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
het is niet mogelijk een vpn verbinding op te zetten terwijl je op het zelfde netwerk zit aangesloten.
Pagina: 1