Windows boot niet, mogelijk HDD probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• huorpalantir
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 10:08
Sinds vanochtend geeft mijn computer niks anders dan een BSOD als hij Windows wil opstarten. Hij komt niet verder dan het Windows logo met dat bewegende balkje eronder.
Ik heb enige internet-search gedaan en kwam erachter dat het mogelijk een probleem met mijn harde schijven is (2 keer Maxtor 6Y120MO 120GB). Met SeaTools for DOS ben ik nu een korte en een lange scan aan het draaien. Bij de korte scan zei hij "Drive has been overtemp" met een getal erachter van drie cijfers. Nou klinkt dat best zuur, ben ik nu al mijn data kwijt of is er een mogelijkheid om Windows te booten zonder te formateren? Ik wacht nog het resultaat van de lange scan af en hoop daar wijzer uit te worden. Zodra die bekend is zal ik hem posten.

Iemand suggesties?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:19
Welke BSOD krijg je precies?

Verwijderd

probeer je pc eens in de veilige modus op te starten. Dan kun je zien waarop hij op een gegeven moment vast loopt. Veilige modus kun krijgen door je pc op te starten en dan direct meerdere malen op F8 drukken.

Hiermee krijg je een menu waarin je voor veilige modus kunt kiezen.

in de veilige modus kun je dan misschien nog het een en ander ongedaan maken of in de eventviewer zien waarop het misgaat

succes!

• huorpalantir
Goeie vraag:
*** STOP: 0x00000024(0x001902FA, 0xF7CA7B70, 0xF7CA6870, 0xF744493D)
*** ntfs.sys - Address F744483D base at F7433000, DateStamp 3d6de5c1

Met advies om te gebooten en als het probleem blijft om dan de stappen uit te voeren die daar staan, zoals CHKDSK. Dit heb ik geprobeerd via Windows Setup disk > R (van repair), maar bij het opstarten van de recovery console kreeg ik blauw scherm met bovenstaand bericht. Bij het opstarten van Windows XP kreeg ik ook een blauw scherm, maar dat ging zo snel dat het bericht niet te lezen was.

• huorpalantir
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:50:
probeer je pc eens in de veilige modus op te starten. Dan kun je zien waarop hij op een gegeven moment vast loopt. Veilige modus kun krijgen door je pc op te starten en dan direct meerdere malen op F8 drukken.

Hiermee krijg je een menu waarin je voor veilige modus kunt kiezen.

in de veilige modus kun je dan misschien nog het een en ander ongedaan maken of in de eventviewer zien waarop het misgaat

succes!
Dat had ik al geprobeerd, sorry misschien is de TS niet helemaal volledig.

• huorpalantir
Mijn reddende tweaker _/-\o_ ! Hij is nu CHKDSK aan het draaien, op hoop van zegen dan...

• huorpalantir
Windows start weer op. Bedankt!

Maar ik heb wel mijn vertrouwen in de harddisk verloren en wil nou grootschalige backups gaan maken. Betekent het feit dat hij zei "Drive has been overtemp" dat de harddisk aan het einde van zijn tijd gekomen is.
Ik heb in het recente verleden diverse keren CHKDSK moeten draaien omdat er een bepaalde windows file corrupt was. Dat zegt ook wel iets over de conditie van de harde schijf.

Is het aangeraden om een nieuwe harddisk te kopen? Of zit ik helemaal fout met mijn beredeneringen?

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
huorpalantir schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:40:
Windows start weer op. Bedankt!

Maar ik heb wel mijn vertrouwen in de harddisk verloren en wil nou grootschalige backups gaan maken. Betekent het feit dat hij zei "Drive has been overtemp" dat de harddisk aan het einde van zijn tijd gekomen is.
Ik heb in het recente verleden diverse keren CHKDSK moeten draaien omdat er een bepaalde windows file corrupt was. Dat zegt ook wel iets over de conditie van de harde schijf.

Is het aangeraden om een nieuwe harddisk te kopen? Of zit ik helemaal fout met mijn beredeneringen?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, mijn HTPC geeft deze melding ook in het Utility programma. Deze crasht echter na het installeren van videokaart drivers.
Pagina: 1