Toon posts:

[XP] Windows Media Player 11 ongewenst in beeld*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb momenteel een erg irritant verschijnsel op mijn PC. Of ik nu op internet zit, in Excel of Word wat doe, maakt niet uit dan komt Windows Media Player 11 in beeld (volledig scherm). Wanneer ik dit scherm sluit om vervolgens bijvoorbeeld verder te gaan in mijn Excel sheet dan popt Windows Media Player weer op. Ik heb een legale Windows XP Prof. met SP2 draaien op mijn PC. In eerste instantie had ik dit probleem al met Winamp versie 5.34. Winamp er finaal afgemikt en toen verplaatste het probleem zich naar Windows Media Player. Ik wil graag Windows Media Player blijven gebruiken. Ik heb de laatste versie van Hitman Pro laten gedownload en geïnstalleerd maar deze heeft niets kunnen vinden. Ook mijn McAffee Virusscan Enterprise Edition vindt geen probleem. Iemand bekend met dit probleem en ook nog de oplossing. Laat het me svp weten, is om gek van te worden. Alvast bedankt!!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
blijkbaar wordt een mediabestand automatisch geladen. Dit omdat winamp dat probleem ook al had.
En het eerste wat ik ook dacht, is een virus of spyware. Maar misschien is het iets onschuldiger. Trouwens: speelt er dan ook echt iets af, of is het gewoon een 'leeg' scherm?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix, Os in de titel vergeten? :P

Ik denk dat elmertje wel eens een punt kon hebben, blijkbaar wordt er een file association aangeroepen waardoor je standaard mediaplayer (eerst winamp, en nu WMP11) geopend wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 04-05-2007 17:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Beste Elmertje & Alt-92,

Er worden geen mediabestanden afgespeeld alleen "popt" WMP11 om de haverklap op. Hoe kan ik dit uitschakelen. Moet ik iets wijzigen in WMP 11 of een ander proggie? Nogmaals dank voor jullie hulp. :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, het hoeft niet perse een media bestand te zijn, kan ook iets anders zijn wat verkeerd gekoppeld is aan de file association met je default mediaplayer.
Een .dat file bijvoorbeeld... als dat gekoppeld is aan WMP, kan je rare effecten krijgen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik heb goede ervaringen met de antispyware tool van AVG: http://free.grisoft.com/doc/20/lng/us/tpl/v5 Die zou je ook nog eens kunnen proberen. Kijk ook eens welke bestandstypen windows wil openen met de Media player. Start de windows verkenner en ga naar menu Extra > mapopties > tab bestandstypen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb de anti spyware tool gedraaid en nog niets kunnen vinden. WMP 11 staat ingesteld op alle file associaties. Kan het misshien te maken hebben met een audio (Realtek) of video driver (Nvidia) ? Codecs? Het blijft irritant. Of rest mij alleen nog maar het verwijderen van WMP 11 en dan met een geheel andere mediaplayer te gaan werken? Zoja, wat zijn dan goede alternatieven met soortgelijke functionaliteit als WMP 11? Ik gebruikte Winamp om files te kunnen plaatsen op mijn iPod. ;)
Pagina: 1