Fn toets Asus laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 822 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-01 21:35
Ik heb hier een Asus laptopje staan met zo'n mooie Fn toets om diverse functies aan te passen. Nu wil die toets het niet meer doen. (kan dus bijvoorbeeld Wifi niet meer aan en uit zetten, en de helderheid van het scherm niet meer aanpassen) Word deze toets softwarematig aangestuurd zoals de knoppen die laptops vaak boven het toetsenbord hebben zitten, of word ie hardwarematig aangestuurd? In dat geval zou het toetsenbordje dus defect zijn....

alle andere knoppen en toetsen werken wel trouwens.

Verwijderd

Hardware matig, althans dat denk ik

Verwijderd

heb je de juiste drivers wel geinstalleerd?

• 2xdehelft
Jep, alles staat er op, en verder werken alle knoppen enz. wel, alleen de Fn niet... denk dat ie gewoon kapot is. Heeft ook wel gewerkt met deze installatie, en verder niets mee gebeurt.

[ Voor 24% gewijzigd door 2xdehelft op 04-05-2007 15:18 ]

Verwijderd

Ik geloof dat het ook wel software matig wordt geregeld.. En dat als je bepaalde processen afsluit je hier geen gebruik meer van kan maken

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:15:
Hardware matig, althans dat denk ik
Aangezien ik mijn helderheid kan aanpassen in de bios... heb je er volgens mij geen drivers voor nodig.

Verwijderd

Als het goed is draait er altijd een service die deze knop voor zijn rekening neemt.
Zo had ik een toshiba laptop waar altijd een service van toshiba hotkey draaide, zette je deze uit, dan werkten de funtie toetsen uiteraard ook niet.

denk dat je daar eens even naar moet zoeken

• 2xdehelft
Ik zit hier ff bij een andere laptop te kijken, kun je in de BIOS met de Fn toets de numlock aan en uitzetten, dat werkt bij die kapotte ook niet.. Toch hardwarematig dus.

btw: De Hotkeys boven het toetsenbord werken WEL.

[ Voor 13% gewijzigd door 2xdehelft op 04-05-2007 15:24 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Bij mijn Asus A6Tc wordt het bestand C:\Windows\ATK0100\Hcontrol.exe geladen, dit programma regelt het afvangen van de Fn-toetscombinaties.

Zonder dit programma werken alleen Fn+F5, F6 en F7, om de helderheid van het scherm aan te passen en het backlight aan danwel uit te zetten.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• 2xdehelft
Jep, dat werkt bij mij ook niet.. De helderheid en Wifi enz. kan ik ook niet aanpassen. (en Wifi is daarbij het grootste probleem, aangezien die uitstaat)

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Heb je een nieuwere driver van Intel geinstalleerd voor Wifi ?
Dan doet Hcontrol het niet :-(
Zijn maar een paar versies waar hij het feiloos bij doet.
Ik denk dat je dat gedeelte ff na moet kijken ...
was bij mij ook het probleem

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:57
Hcontrol = FN toetsen, op Fn+F2 na. Voor WLAN heb je namelijk WirelessConsole nodig. Probeer eens te kijken of je de brightness ook kunt veranderen in de BIOS voordat je windows ziet laden iig. Probeer verder beide Fn toetsen (neem aan dat je er 2 hebt: Links naast Ctrl en rechts boven pijltje rechts). Anders zou ik gebruik maken van je garantie, als je die nog hebt. Brightness zou het nl. altijd moeten doen! Je zou ook nog een Linux (Ubuntu oid) Live CD kunnen proberen, binnen Ubuntu doen de toetsen het nl ook (WLAN weet ik neiet) (die van volume ed).

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 04-05-2007 17:15 ]

Pagina: 1