Toon posts:

486

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu even een serieus probleem, kan iemand mij vertellen waarom mijn 486 niet opstart?
Er zit een nieuwe diskdrive in en hij heeft een tijd stil gestaan.
16 Mb pakt hij nu wel.

Ps sorry voor mijn gezwets net!!!

Verwijderd

ehm..iets meer info??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net onder de kop graveyard? een paar computers gezet, die ik kan vernaggelen, bij de 486 (voor mij de uitdaging/leerapparaatje) is het probleem dat hij blijft hangen bij het laden van win 95 ik heb het geheugen naar 2x 8 gekregen maar de diskdrive (nieuw) heeft een voortdurend bradend lampje en hij loopt dus niet.

Verwijderd

Geplaatst door Quadrizz - dinsdag 06
Ik heb 3 computers staan, waar ik iets leuks mee wil doen:
-486 DX2 66 8Mb (4 geheugenslots:2 klein, 2 grotere, 2x 4 in gebruik)

Moet zeggen dat ik niet zo'n 486 kenner ben (dat tijdperk heb ik overgeslagen), maar zou het niet kunnen dat die 2 grote en 2 kleine geheugenbanken, 2 verschillende soorten simms ondersteunen, dat dus niet samengaat met elkaar? Als je nu alleen de grote drin zet, of alleen die kleine??

Zoals ik al zei, ik ben van 386 naar P2 gegaan, dus die 486 heb ik niet echt "meegemaakt" zogezegd...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem niet, er zit nu 2x 16 Mb in, wat hij ziet als 16Mb, dus dat zal wel z'n max zijn, maar ook onder de gewone 2x 4Mb doet de diskdrive het niet en blijft hij hangen in win 95, bij de opdracht 'win'.
De diskdrive is erin gezet omdat ik een nodig had voor een andere computer, deze heb ik nieuw gekocht, erin gezet, maar nooit aangesloten gehad, het systeem heeft ong. een half jaar stilgestaan, kan dit er mee te maken hebben?

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:59

dijkmane

biertje ?

drive met voortdurend brandend lampje ?
zit die kabel niet verkeerdom ??

specs : wil je niet weten

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Inderdaad check de kabel !!
Omdraaien dat ding.

Da Devil !! >:)

Freelance tweaker

Verwijderd

Mijn idee. Kabel draaien !! 8-)

Verwijderd

Yep, ook mijn idee kabel omdraaien, meestal is het trouwens zo dat hij dan floppydisk failes (40) zegt. Ik het ook bij een oude 8088, daar zitten de kabels echter goed, maar is het riserkaartje waarschijnlijk stuk. Probeer de floppydisk eerst eens in een andere computer.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

zal ik het maar zeggen dan ?
wat veel mensen vergeten is dat met de komst van de p1 de floppy-drive specificatie ook iets is veranderd, oftewel een nieuwe floppy-drive werkt niet zomaar op een oude bak

sloop maar gewoon een oude drive uit een oude bak en prop hem daar in

Beste film ooit

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 01:43 schreef Quadrizz het volgende:
Ik heb net onder de kop graveyard? een paar computers gezet, die ik kan vernaggelen, bij de 486 (voor mij de uitdaging/leerapparaatje) is het probleem dat hij blijft hangen bij het laden van win 95 ik heb het geheugen naar 2x 8 gekregen maar de diskdrive (nieuw) heeft een voortdurend bradend lampje en hij loopt dus niet.
Brandend lampje draai een de fdd kabel om ,
dan zal je lampie notmaal branden of je heb je fdd kabel niet in de goeie volgorde aangesloten

Verwijderd

Topicstarter
Het lag aan de kabel, die past niet op de 486, ik heb er nu de oude kabel weer in, en nu ziet hij de drive wel, maar hij zag het geheugen maar 1x (het oude 2x 4, en dus maar 4 Mb, na wat gekloot te hebben heb ik alleen als resultaat dat de monitor geen stroom krijgt en er een erg gevaarlijk waarschuwingsgeluid out de voeding komt, P8 en P9 zitten wel goed.

Suggesties???

• 0siris
  • Laatst online: 17:19
weet je ZEKER dat je de voedingsstekkers op je moederbord goed hebt zitten? als je de twee stekkers als één geheel ziet, moeten de zwarte kabels in het midden zitten...
Probeer anders de monitor extern te voeden ipv door te lussen via de voeding.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei het net verkeerd, de monitor heeft als een eigen stroomkabel, omdat ik nu op 3 computers werk en dus steeds alleen de serieelkabel in een andere computer stop.

Wat ik bedoelde is dat de monitor geen infomatie van de computer krijg (knipperend lampje) de serieel kabel is dus niet kapot, want daar werk ik dus nu dus op de PII mee.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een idee wat dit kan zijn?
De diskdrive is dus wel goed, maar de computer start totaal niet meer op, geeft geen info aan de monitor, maar alleen een zoemtoon om de twee sec.

Verwijderd

wat voor een schijf welke grote?? en anders een diskmanager van het betrefende merk downloaden die op een bootable floppy gooien en opstarten met flop diskmanager draaien en voila dan moet ie het doen..

mzls

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is de floppy-drive, die had er nieuw in gezet, maar dat bleek een ander systeem te zijn, dus heb ik de oude floppy en kabel er weer in gezet, maar het probleem is dat de computer niet meer opstart sinds ik de P's 8 en 9 los gehad heb om er ander geheugen in te doen, ze zitten wel goed.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 07 februari 2001 01:51 schreef MREn het volgende:
Moet zeggen dat ik niet zo'n 486 kenner ben (dat tijdperk heb ik overgeslagen)
[..]
Zoals ik al zei, ik ben van 386 naar P2 gegaan, dus die 486 heb ik niet echt "meegemaakt" zogezegd...
Nounou, tis ook wel een wereld van verschil he?

• soepkip
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

kijk eens een paar posts naar boven bij soepkip

Beste film ooit

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 14:09 schreef Quadrizz het volgende:
Heeft niemand een idee wat dit kan zijn?
De diskdrive is dus wel goed, maar de computer start totaal niet meer op, geeft geen info aan de monitor, maar alleen een zoemtoon om de twee sec.
Die zoemtoon duidt meestal op verkeerde aansluiting van de voedingskabels. Probeer eens een andere voeding.

Is de videokaart eigenlijk geïntegreerd? Schakel die dan uit en stop er een losse ISA of PCI videokaart in.

Succes.

Eigenlijk zou ik zeggen doe niet te veel moeite en laa hem voor wat ie is.

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk zou ik zeggen doe niet te veel moeite en laa hem voor wat ie is.
Eigenlijk heb je gelijk, maar ik heb 3 computers kunnen kopen om mee te kloten, deze :(486:( (de oudste) is een principe-kwestie geworden.

Verwijderd

Topicstarter
Kan er in de voeding iets doorgebrand zijn, hij probeert niet eens de BIOS te laden, als ik hem aanzet geeft hij als eerste het geluid en dan pas telt hij het geheugen.

Verwijderd

Ne dan is het niet de voeding, anders zou je helemaal niets zien.

Verwijderd

Topicstarter
Het moet toch in P8 en 9 zitten, maar ik weet zeker dat ze goed zitten, ik heb ze ook maar even los gehad.

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 09:49 schreef soepkip het volgende:
zal ik het maar zeggen dan ?
wat veel mensen vergeten is dat met de komst van de p1 de floppy-drive specificatie ook iets is veranderd, oftewel een nieuwe floppy-drive werkt niet zomaar op een oude bak

sloop maar gewoon een oude drive uit een oude bak en prop hem daar in
Anigma 486 PCI motherboard
Afbeeldingslocatie: http://www.gateway.com/support/techdocs/references/motherboard/bat486ip/bat486ip.gif
dit was pas een cool boardje 486 met pci deze kan wel die nieuwere floppy drives hebben

This system board comes standard with 256K cache soldered to the motherboard

deze bak met een dx4 100 MHZ overdrive.
en 128 MB ram. :'( dat waren de tijden LOL :)

wel een beetje off-topic maar goed

wat heb je precies gedaan dat hij een zoemtoon geeft

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal leuk en aardig, maar de drive is het probleem niet meer ik heb er gewoon een oude in gezet, het probleem is dat hij niets meer doet dan alle lampjes aanzetten en een vreselijk irritante toon laten horen.
Pagina: 1