Toon posts:

double entries zoeken in access

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil uit een Excel sheet alle dubbele entries (eventueel al in Excel zelf) zichtbaar krijgen.
Bijvoorbeeld kolom A1,B1 is hetzelfde als A25,B25 (Ct/m... andere data)

Hoe kan dit?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 16:05

Maasluip

Kabbelend watertje

Als het in Access moet dan is het simpel: een query maken met alle kolommen gevuld, een group by instellen en een extra veld toevoegen met een count en als criterium > 1.

Signatures zijn voor boomers.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Wat heb je zelf al geprobeerd?

Het ligt er ook sterk aan hoe je het resultaat wilt zien; wil je op een cel klikken en alle dubbelen op laten lichten, wil je het resultaat gedetailleerder op een ander werkblad?

Eenvoudig idee:

Zet alle data in 1 kolom en sorteer de kolom, de dubbele waarden staan nu bij elkaar. Het resultaat kun je zo bekijken of verder verwerken, maar werkt niet lekker bij verschillende types.

edit: Ik heb het nu over Excel net als in je startpost, maar je titel is weer Access. :?

[ Voor 9% gewijzigd door zwippie op 04-05-2007 14:57 ]

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:52:
Als het in Access moet dan is het simpel: een query maken met alle kolommen gevuld, een group by instellen en een extra veld toevoegen met een count en als criterium > 1.
Ik moet zeggen ben nog niet zo thuis in Access.Bij Field heb ik nu Field1, 2 etc. bij Total Group By en vervolgens een veld met bij total count en bij criteria >1, echter krijg ik niets te zien. Zal hoogst waarschijnlijk iets fout doen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:21:
[...]

Ik moet zeggen ben nog niet zo thuis in Access.Bij Field heb ik nu Field1, 2 etc. bij Total Group By en vervolgens een veld met bij total count en bij criteria >1, echter krijg ik niets te zien. Zal hoogst waarschijnlijk iets fout doen
Gelukt!!!