Toon posts:

[C# pdf] Printen van een webpagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop tegen het volgende aan; Ik heb een offerteformuliertje gemaakt wat een webpagina met offertegegevens uitspuugt.
Nu zou ik graag deze . Het vervelende is dat ik tot nu toe dingen ben tegengekomen die mij wel in staat stellen tot het printen van een pagina, maar alleen door bijvoorbeeld een addText() methode aan te roepen.
Wat ik eigenlijk zoek is een manier om de pagina als geheel naar pdf te printen, is dit uberhaupt mogelijk?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34

mulder

ik spuug op het trottoir

Dat zul je op de server moeten doen, dus moet je de pagina serverside naar bv een PDF printer moeten sturen.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Ik kan niet helemaal polsen wat je nou precies wilt, maar ik denk dat je hier al een heel eind verder komt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het even wat duidelijker proberen te verwoorden.

Ik heb een offerteprogrammaatje geschreven in ASP.NET/C#, de user krijgt een webform voorgeschotelt waar enkele variabelen in moeten worden ingevuld, C#/ASP laten er wat berekeningen op los en poepen een offerte uit naar het beeldscherm.

De behoefte aan de mogelijkheid om deze pagina op te slaan als een pdf bestand is ontstaan en nu ben ik op zoek naar een manier om deze pagina als een geheel op te slaan als een pdf bestand, door middel van een druk op de knop.

Edit;
Client side moet het dus mogelijk zijn de webpagina als pdf op te slaan op het netwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 15:05 ]

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34

mulder

ik spuug op het trottoir

Dat kan niet zonder client-side iets te installeren. Wel kun je de PDF generatie natuurlijk initiëren vanaf de client en van de server naar de goede netwerk share verplaatsen of de gebruiker de PDF te laten downloaden

oogjes open, snaveltjes dicht

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:10

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:02:
Ik zal het even wat duidelijker proberen te verwoorden.

Edit;
Client side moet het dus mogelijk zijn de webpagina als pdf op te slaan op het netwerk.
Dan nog: laat de server de PDF genereren, en geef de gebruiker de mogelijkheid deze op te laten slaan.
Dit kan heel goed met iTextSharp.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1