Toon posts:

[XP] Bevriest ná opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een probleem met de computer (4 jaar oud). Als hij opstart doet hij er héél lang over voordat je uberhaupt iets kan aanklikken. De computer doet er ongeveer 3 minuten over nadat het bureaublad ervoor staat, voordat je iets kan uitvoeren. Een paar seconden later wil het weer niet. (Nog eens 3 minuut ofzo. Opgestartte programma's werken wél gewoon)
Dat blijft hij herhalen. Nieuwe programma's opstarten duurt vaak veel te lang (Rekenmachine doet hij een minuut over). Programma's die al draaien doet hij wel gewoon. De CPU load is bijna constant 0%

Ik heb al gecontroleerd welke programma's mee booten, maar dat lijkt mij niet het probleem te zijn.

Ik heb al geprobeerd te zoeken, maar het komt blijkbaar niet vaak voor ná opstarten.

Maja, hopen dat iemand hier meer van weet. _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 14:49 ]

Verwijderd

Zijn er overbodige dingen die gelijk bij het opstarten laden? (msn messenger, ie automatisch opstarten enz.)
Worden er updates gestart? (virusscan, microsoft update, office update)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:36:
Zijn er overbodige dingen die gelijk bij het opstarten laden? (msn messenger, ie automatisch opstarten enz.)
Worden er updates gestart? (virusscan, microsoft update, office update)
Nee, er zijn maar 12 programma's die booten en die lijken ook allemaal normaal (AV + firewall enz.)

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
Ik zou toch zoveel mogelijk, zo niet alle, programma's uitzetten die opstarten met windows. Als dit helpt, dan kan je een voor een de progjes weer aanzetten en kijken welke het probleem veroorzaakt. En ik vind 12 programma's toch best veel. Zelf heb ik maar 4 die opgestart worden. De meeste van die 12 zullen waarschijnlijk niet nodig zijn.
Verder zou je eventueel je register kunnen opschonen met bijvoorbeeld regseeker (http://www.hoverdesk.net/freeware.htm), om eventuele foutjes daarin eruit te halen.

[ Voor 28% gewijzigd door elmertje op 04-05-2007 16:07 ]