Toon posts:

Hoge pieptoon tijdens opstarten Compaq armada 110

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Ik heb sinds een paar dagen een compaq armada laptop met 384 aan ram. De laptop bevalt me prima, geen kracht patser maar doet wat ie moet doen. Heb er nu een dualboot van gemaakt, debian+xp en het draait perfect, echt niets op of aan te merken.

Ik heb wel 1 probleem en dat is een hoge pieptoon tijdens het opstarten, eenmalig. De pieptoon is zo hoog dat het soms storend is, ik zit bijvoorbeeld soms op de avond uren in de bibliotheek met mijn laptop en elke keer als ik hem opstart zie ik mensen naar me staren zo van...irri..
Verder draait het systeem goed.

Ik heb in de bios gekeken naar een optie om het geluid uit te schakelen, maar daar zag ik niets wat met het pieptoon te maken zou kunnen hebben, ook heb ik gegoogeled en ook daar niks kunnen vinden.

Ik hoop dat hier iemand zit die me kan helpen deze irritante toon te killen.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
heel makkelijk....

Steek een koptelefoon in de aansluiting voordat je hem opstart... dan piept ie via koptelefoon ;)

/edit verkeerde letterkeuze ;)

[ Voor 13% gewijzigd door muppet99 op 04-05-2007 14:34 ]

Carpe Diem

Verwijderd

hoezo onboard sound in het bios uitzetten moet dan toch net zo goed werken en een stuk minder iritant voor hem zelf

en als je nooit geluid gebruikt leptop open tangetje er bij draatje naar je speaker door knippen ook geen last meer en als je dan nog muziek wil luisteren kan dat via de koptelefoon

Hornbách niet denken maar doen :+

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 14:36 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
beetje lullig als hij nog wel een muziekje wil opzetten ;)

Dan nog een tweakert waardige oplossing:

Steek een jack plug zonder draden in je aansluiting.... dan ben je er ook vanaf en hoef je niet te knippen----> verkrijgbaar bij de lokale tweakboer

[ Voor 62% gewijzigd door muppet99 op 04-05-2007 14:38 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
muppet99 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:35:
beetje lullig als hij nog wel een muziekje wil opzetten ;)

Dan nog een tweakert waardige oplossing:

Steek een jack plug zonder draden in je aansluiting.... dan ben je er ook vanaf en hoef je niet te knippen----> verkrijgbaar bij de lokale tweakboer
een zeer primatieve oplossing, maar het zou moeten werken.

@thasims2 : Ik heb sound-onboard in de bios uitgeschakeld, maar het piepje is er nog. M.a.w., alleen sound in de os is dan uitgeschakeld. Ik vermoed dat het de system-speaker is wat piept, net zoiets als wat je in je pc-behuizen hebt zegmaar. Maar goed het is een oude laptop en weinig goede documentatie, dus ik weet ook niet hoe ik de betekenis van dat piepje kan achterhalen.