hoi,
Ik heb een probleem. Een PC die voorheen goed werkte, maar door een dichtgeslibte windows, en bakken spyware, heb ik opnieuw geinstalleerd mbv de recovery cd die bij de PC werd geleverd.
Alles leuk en aardig. Tot ik muziek wil luisteren
Alle muziek wordt te snel en te hoog afgespeeld. Het lijkt wel of de computer 1 octaaf te hoog zit, maar dit kan ook komen door dat de muziek te snel wordt afgespeeld.
Ik heb het getest mbv Windows Media Player 9, die was voroheen ook altijd geinstalleerd. met de interne klok van Windows is lijkt niets mis te zijn. Dit heb ik gemeten mbv de stopwacht op mijn telefoon en Windows tijd/datum instellingen.
Toen heb ik de afspeel duur van een liedje vergeleken met de windows klok. Pete Murray - Opportunity was het slachtoffer deze keer.
Start meting: 14:01:00
Einde meting: 14:04:20
Verschil: 3:20
Liedje duurt officieel: 3:37
Dus dat houd in dat het liedje 17 seconden te snel werd afgespeeld.
Het betreft een PC met de volgende eigenschappen:
Win XP Home SP2 NL
AMD Athlon XP 2000+ Kloksnelheid: 1.67 GHz
265 MB geheugen (ja wat weinig maar hij doet wattie moet doen)
Moederbord: ASUSTek A7V8X
Chipset: VIA KT400(VT8377)
Audio Onboard: VIA AC'97 Enhanced Audio Controller (WDM) Denk ik (Bron: apparaat beheer)
Ik heb al geprobeerd om de drivers te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dit had helaas geen effect.
Muziek van internet radio stations wordt wel op de goede snelheid uitgezonden, maar ik denk dat dit komt omdat de data gewoon niet eerder beschikbaar is.
Niet alleen muziek wordt te snel afgespeeld, maar ook de standaard windows geluiden komen vervormd uit de speakers.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb een probleem. Een PC die voorheen goed werkte, maar door een dichtgeslibte windows, en bakken spyware, heb ik opnieuw geinstalleerd mbv de recovery cd die bij de PC werd geleverd.
Alles leuk en aardig. Tot ik muziek wil luisteren
Ik heb het getest mbv Windows Media Player 9, die was voroheen ook altijd geinstalleerd. met de interne klok van Windows is lijkt niets mis te zijn. Dit heb ik gemeten mbv de stopwacht op mijn telefoon en Windows tijd/datum instellingen.
Toen heb ik de afspeel duur van een liedje vergeleken met de windows klok. Pete Murray - Opportunity was het slachtoffer deze keer.
Start meting: 14:01:00
Einde meting: 14:04:20
Verschil: 3:20
Liedje duurt officieel: 3:37
Dus dat houd in dat het liedje 17 seconden te snel werd afgespeeld.
Het betreft een PC met de volgende eigenschappen:
Win XP Home SP2 NL
AMD Athlon XP 2000+ Kloksnelheid: 1.67 GHz
265 MB geheugen (ja wat weinig maar hij doet wattie moet doen)
Moederbord: ASUSTek A7V8X
Chipset: VIA KT400(VT8377)
Audio Onboard: VIA AC'97 Enhanced Audio Controller (WDM) Denk ik (Bron: apparaat beheer)
Ik heb al geprobeerd om de drivers te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dit had helaas geen effect.
Muziek van internet radio stations wordt wel op de goede snelheid uitgezonden, maar ik denk dat dit komt omdat de data gewoon niet eerder beschikbaar is.
Niet alleen muziek wordt te snel afgespeeld, maar ook de standaard windows geluiden komen vervormd uit de speakers.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?