Toon posts:

geen toegang naar profiel in userprofiles met ad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn op school bezig met roaming profiles. Nu wordt alles netjes weggeschreven naar de server. Dus ik krijg dan netjes in UserProfiles$ een mapje "gebruiker", maar nu ik aangelogd ben op de server kan ik niet in deze map komen terwijl wel alle rechten ervoor zijn kan iemand mij uitleggen hoe dit komt

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-03 13:31

simplemouse

*.*.*.*

Hoe log je in op de server
met je eigen account of een admin account?

heb je met het account wel de juiste rechten op die pakken en submappen dus list-folders enz?

wat is de melding die je krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
het is btw een win2003 server. log in met administrator acount en op de map UserProfiles$ heeft administrator fullcontrol. maar bijvoorbeeld aan het mapje "gebruiker" in UserProfiles$ kan ik niks wijzigen

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-03 08:51
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:24:
het is btw een win2003 server. log in met administrator acount en op de map UserProfiles$ heeft administrator fullcontrol. maar bijvoorbeeld aan het mapje "gebruiker" in UserProfiles$ kan ik niks wijzigen
Moet je jezelf eerst eigenaar maken van de map, dit kan je gewoon bij eigenschappen doen. Verder weet ik het niet zo uit mijn hoofd. Heb nu even geen server beschikbaar waarop ik kan kijken. Niet vergeten de gebruiker wel rechten te geven dan he

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 04-05-2007 14:27 ]

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

wat zijn de rechten op dat mapje dan?

als je niet voldoende rechten hebt kan je ze nog wel inzien

Verwijderd

Topicstarter
ik kan helemaal niks als admin ik kijk dus gewoon op de server maar ik heb geen access tot de map dat is het rare en ik kan op de map "gebruiker" ook geen rechten toekenen

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

je kan natuurlijk ook zeggen dat alles in de map profile$ de rechten moet doorgeven aan de submappen

is voor de toekomst met een backup ook wel zo handig

heb je toevallig everyone deny ingesteld?

[ Voor 12% gewijzigd door simplemouse op 04-05-2007 14:30 ]

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ten behoeve van beveiliging heeft alleen de desbetreffende gebruiker toegang tot zijn eigen profiel.
Om deze beveiliging iets 'losser' te zetten, en ook Administrator toegang te geven kan je heel eenvoudig de volgende policies toepassen.
Do not check for user ownership of Roaming Profile Folders
Add the Administrators security group to roaming user profiles
Let op dat deze policies actief moeten zijn vóórdat er een profile aangemaakt wordt, dus indien al een userprofile lokaal en in de profile share aanwezig, even verwijderen voor desbetreffende user. En zorg ervoor dat deze policies actief zijn op de client op het moment dat het nieuwe profile aangemaakt wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door LeGato23 op 04-05-2007 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
okeej dankje ik ga het gelijk proberen zo

Verwijderd

Topicstarter
het heeft allemaal gewerkt dank jullie wel
Pagina: 1