[Radeon 9600]Vista pakt hem niet

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• citexx
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-07-2023
Ik heb gisteren Vista geïnstalleerd, en dat werkt prima. Alleen een ding werkt niet: Mijn videokaart vind die wel, maar die pakt die niet zeg maar. Ik heb een Ati Radeon 9600 Series. Hij zegt dit er bij:
Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)
Door dit probleem kan ik ook niet mijn driver installeren, omdat die dan meldt dat er geen ati kaart inzet. (weet niet meer precies wat er stond, maar in die richting).

Weten jullie hoe ik dit voor me klaar krijg? Ik word nu echt gek van dat Google, want steeds wordt er gezegd van "Ja de goede driver installeren, dit dat..." Ik heb denk ik nu al 5 verschillende ATI drivers geïnstalleerd. :+

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07 04:37
Handmatig de map geven van de drivers werkt ook niet?

• citexx
Nee dit werkt ook niet. ATI Cat. blijft zeggen dat die de grafische kaart niet kan vinden.

• citexx
Ik weet niet of het mag, maar ik KICK hem, want het is mij nog steeds niet gelukt.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

citexx schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:56:
Ik weet niet of het mag, maar ik KICK hem, want het is mij nog steeds niet gelukt.
Word de 9600 nog wel ondersteund door de nieuwste drivers?

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
De radeon 9600 wordt ondersteund als je zoekt op de ati.com website. Hierbij download je de 7.4 versie van Ati Catalyst driver. Zelf heb ik ook een radeo 9600 XT/TVD van Asus. Deze geeft verder geen foutcode's of dergelijk, echter krijg ik mijn 2e monitor op de VGA niet werkend, DVI is prima. Ik ben op het moment bezig met ATI/AMD met een ticket om het probleem op te lossen maar dit gaat nog niet super.

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

• citexx
Ik heb cat. 7.4 al geïnstalleerd inderdaad, maar zonder resultaat. Ik heb hem aan geslopten op mijn DVI.

Zonder installeren van je driver is echt wel rot. Je merkt steeds een happering bij scrollen ed.
Dus maar hopen dat er snel een oplossing is :).

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik kan me herinneren dat als je dit probleem onder XP had, je eerst de kaart als Standard VGA moest installeren en dan zag de ATI driver de kaart wel. Of dit ook bij Vista werkt durf ik niet te zeggen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• citexx
Mijn VGA (d-sub) wil die niet pakken... Dus dan zou ik niet weten hoe ik hem dan moet installeren.

• citexx
Oke heb de VGA kunnen pakken, en daaronder geïnstalleerd (weet niet zo goed hoe ik dat moet zeggen, maar denk wel dat jullie mij begrijpen). En wederom zonder resultaat.
Iemand anders nog een idee?

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:55

ManiacsHouse

Scheisse!

Geen oplossing voor je probleem maar dit is wel heel maf. Ik heb sinds gister een soortgelijk probleem.
Eerst een oude Ti4200 erinzitten en daarmee Vista geinstalleerd. Maar voor Media Center leek me dit niet voldoende. Dus de 9600XTuit mijn barebone gehaald en in de vista-pc gedrukt.
Kaart word herkend zonder problemen en draaide ook zonder problemen met de standaard Vista-driver voor Ati. Toen dacht ik laat ik eens de Catalyst installeren.
En toen ging het mis. Zie het opstartscherm en daarna alleen een zwart scherm met een grote witte muispijl.
Dan maar eens een systeemherstel doen. Mocht niet baaten.
Net een clean-install gedaan... Hetzelfde probleem.
Kaart om zeep? Dan is dat gebeurt nadat ik de Catalyst heb geinstalleerd. En bedankt Ati...

Veilige modes werkt overigens wel en in de log vind ik dan de melding:
Beeldeschermstuurprogramma R300 reageert niet meer en is hersteld

Ga nu even checken of de kaart in mijn barebone (XP MCE) nog wel werkt. Anders istie dood :(

Effe een update-je:
De 9600Xt naar VGA-driver geforceerd. Dan doetie het wel op een lage resolutie. Nu via windows update geswitched naar de wddm-driver (toch?)
Nu krijg ik hetzelfde geintje... Alleen krijg ik de desktop wel te zien maar knippert het van zwart beeld naar desktop. Vreemde bedoeling.

[ Voor 13% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-05-2007 22:00 ]

• citexx
Ik heb nu een ATI 9800 erin gegooid en precies het zelfde probleem doet zich voort! Is er al iets gevonden?

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

citexx schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:59:
Ik heb nu een ATI 9800 erin gegooid en precies het zelfde probleem doet zich voort! Is er al iets gevonden?
Ik zou bijna zeggen een Vista/Ati probleem. Ik heb Vista eraf gegooid voor mijn Media Center en XP MCE erop gezet. Draaien zonder problemen... Dus mijn kaart is niet het hoekje om. :)
Tenzij Vista mogelijkheden van de Ati-kaart aanroept en die op mijn kaart kaduk zijn.
Heb zo eens op google en GoT gezocht en vind sporadisch soortgelijke dingen. Maar niet echt een oplossing ervoor. :/

• citexx
Oke ik heb het gefixed. Hier de uitleg wat ik heb gedaan:
1. Ga naar computerbeheer-> en vervolgens naar apparaatbeheer --> en druk op het plusje systeemapparaten.
2. Dan rechtermuisknop NVIDIA AGP Host to PCI Management (zo heette dat bij mij) en druk je op stuurprogramma bijwerken. En laat Vista zoeken op internet naar een update. Dit duurt een tijdje

Dus het ligt NIET aan ATI, maar aan je moederbord! Na een reboot werkte alles prima!

Ik hoop dat mensen hier veel aan hebben!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

citexx schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:38:
Oke ik heb het gefixed. Hier de uitleg wat ik heb gedaan:
1. Ga naar computerbeheer-> en vervolgens naar apparaatbeheer --> en druk op het plusje systeemapparaten.
2. Dan rechtermuisknop NVIDIA AGP Host to PCI Management (zo heette dat bij mij) en druk je op stuurprogramma bijwerken. En laat Vista zoeken op internet naar een update. Dit duurt een tijdje

Dus het ligt NIET aan ATI, maar aan je moederbord! Na een reboot werkte alles prima!

Ik hoop dat mensen hier veel aan hebben!
Hehe grappig... Heb vanmiddag een soortgelijke oplossing gevonden. Ligt inderdaad aan de chipsetdrivers. Toevallig Nforce2? Want die worden standaard wel ondersteund. Maar dan ook minimaal.
Laat me even weten welk moederbord je hebt. ;)

Edit:
Jaaaaaa dat deed het em!!!!! Voorlopig... Even aanzien. Maar kon nu laatste Catalyst installeren. Geen errors meer. Krijg alleen het Control Center niet aan de praat :?

[ Voor 9% gewijzigd door ManiacsHouse op 14-05-2007 03:14 ]

• citexx
maniacshouse schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:33:
[...]

Hehe grappig... Heb vanmiddag een soortgelijke oplossing gevonden. Ligt inderdaad aan de chipsetdrivers. Toevallig Nforce2? Want die worden standaard wel ondersteund. Maar dan ook minimaal.
Laat me even weten welk moederbord je hebt. ;)

Edit:
Jaaaaaa dat deed het em!!!!! Voorlopig... Even aanzien. Maar kon nu laatste Catalyst installeren. Geen errors meer. Krijg alleen het Control Center niet aan de praat :?
Ja ik heb Nforce2 :). Ik had een driver van 2004 die Vista had geïnstalleerd.

Probeer even een andere driver?
Pagina: 1