[XP] Display mode bepalen

Pagina: 1
Acties:

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
Ik heb sinds kort een XPS laptop met een GeForce Go 9750 GTX grafische kaart.

Helaas heb ik (en anderen met een XPS) het probleem dat bij C&C Tiberium Wars en andere games het beeld raar gaat doen na precies 1 minuut. Bij Tiberium Wars is dat bij het bekijken van de tussen filmpjes: http://www.xs4all.nl/~bweijdt/sync.jpg

Het lijkt er op dat er iets mis gaat met de sync.

Ik heb vanalles geprobeerd om het probleem op te lossen, maar niets heeft gewerkt. Nu wil ik zoveel mogelijk onderzoek doen voordat ik Dell ga vragen om het op te lossen.

Bij bv GTA San Andreas is het heel erg mooi te testen, start het spel. Zodra je in de 3D wereld bent druk op escape om naar het menu te gaan, wacht precies een minuut en het beeld gaat schudden, altijd.

Normaal (2D) Windows gebruik geeft geen problemen. Normaal gebruik in 3D games geeft ook geen problemen. Het probleem treedt op in een bepaalde videomode of in een bepaalde volgorde van videomode wisseling of iets in die richting.

Zoals bij GTA SA gaat het mis na van 3D naar 2D te gaan (als het menu 2D mode is).

Ik heb helemaal geen ervaring met programmeren onder Windows en hoe het zit met het grafische gebeuren. Maar ik wil graag kunnen bepalen in welke display modes de videokaart zich bevind op willekeurige momenten.

Wat ik zou willen weten is, wat is de videomode in GTA SA in de spelwereld en wat is de videomode in het menu.

Is dat te achterhalen en is er een tool waarmee je alle videomodes af kunt lopen zodat ik zelf kan testen wanneer het precies fout gaat?