Toon posts:

Wel verbinding, geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een heel vaag probleem. Wij hebben 3 pc's in huis. 2 Laptops en 1 pc.
Alledrie zijn verbonden met een draadloos netwerk, die verbonden is met het internet.

De laptops zijn van precies hetzelfde merk.

Sinds gister maken de laptops wel verbinding met de router maar kunnen ze niet op het internet.
De pc kan dat echter gewoon wel.

Het is vaag dat ineens beide laptops niet meer op internet kunnen. Ik ben ip adressen, gateways en DNS servers nagegaan en de laptops kunnen geen verbinding maken met DNS. De pc kan dat gewoon wel.

Het probleem is acuut onstaan. Weet iemand wat het kan zijn ??

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem alleen mijn moeders laptop doet het wel
maar mijn laptop doet het ook opeens niet meer op school krijg ik geen internet en thuis niet als ik bij een maatje van mij ben kan ik ook alleen het netwerk gebruiken en geen internet :S terwijl ik er eerst nooit last van had ik hoop dat iemand met een oplossing komt

Mvg Rene Schaafsma

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-03 08:51
Hier op GoT verwachten we wel dat je zelf ook iets probeert, we hebben geen glazen bol waar in we kunnen kijken en het probleem oplossen. Maar waarschijnlijk doet de router na 20seconden de stroom eraf het wel weer :P

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 04-05-2007 14:25 ]

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:11
Rechtsklik op de desbetreffende adapter, "Repair" (herstel, meen ik, in het NL)

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb dat ook wel eens met mijn laptop, als ik dan de wireless radio van de laptop even uit en weer aanzet werkt het weer prima.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:32
*Muppet spuugt op zijn glazen bol omdat het beeld wazig is*

Wat je ook eens kunt proberen is in je router (wireless neem ik aan) even een dchp renew te doen. Dan zet hij zelf alle instellingen weer netjes...

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al tien keer herstel gedrukt. Router gereset, instelling handmatig ingesteld, terug op automatisch (door DHCP) . Kortom, alles heb ik geprobeerd. Hij zegt : Verbinding - Uitstekend 100%.

Op deze pc werkt internet wel gewoon. Op de laptops kan hij geen verbinding maken met het DNS. Wel met de gateway etc. Heb drivers vervangen maar dat mocht ook niet baten.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je geeft zelf dus eigenlijk al de oorzaak; geen verbinding met de DNS server. Dan zou ik gewoon eens de DNS servers van Open DNS gaan gebruiken en die handmatig invoeren in de pc's waar het niet werkt de adressen zijn:

Primair: 208.67.222.222
Secundair: 208.67.220.220

Succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:10:
Je geeft zelf dus eigenlijk al de oorzaak; geen verbinding met de DNS server. Dan zou ik gewoon eens de DNS servers van Open DNS gaan gebruiken en die handmatig invoeren in de pc's waar het niet werkt de adressen zijn:

Primair: 208.67.222.222
Secundair: 208.67.220.220

Succes ermee
Heb de adressen ingevuld, helaas zonder enig resultaat.
Ik me af waarom het DNS dan wel bereikbaar is voor de "werkende" pc. Iemand een iidee?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

spyware? virussen?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

norton macafee aanwezig op de pc? Draadloze netwerke met norton of macafee geven veel problemen. Probeer eens of je je router modem kunt pingen vanuit de pc. Lukt dat dan heb je een goede verbinding met het router. Probeer daarna een extern ip adres te pingen werkt dit dan is het een dns probleem werkt dit niet dan zou ik toch naar de pc gaan kijken. Firewalls etc. De windows ingebouwde firewall zal geen problemen opleverren met je draadloos netwerk.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Probeer dit eens:

Start --> uitvoeren --> "cmd" --> "ipconfig/flushdns" --> "ipconfig/release" --> Pc opnieuw starten

Als dit niet werkt doe dan een harde reset van de router (je moet dan alles opnieuw instellen). Voor hoe dit werkt zie de handleiding van de router (verschilt per merk/type). Want omdat beide laptops er last van hebben vermoed ik een probleem in je router

[ Voor 53% gewijzigd door ik222 op 04-05-2007 18:50 ]

Verwijderd

ik ben er al vaag achter gekomen wat het is je moet het oplossen met je gateway dan staat er niets in het vakje van je gateway als je daar het ip adress invult dan verandert hij hem automatisch in zijn goede gate way dat heeft bij mij ook geholpen

Mvg Rene Schaafsma
Pagina: 1