[SUSE] Geen IP adres na opstarten Windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit al een tijdje met een curieus probleem. Als ik mijn computer installeer met Linux Suse en Windows (op de zelfde harddisk met als bootloader Grub) en ik start Suse als eerste op dan werkt alles perfect. Start ik hierna echter Windows op, dan werkt in het vervolg het internet onder Suse niet meer, hij kan dan namelijk geen IP adres van mijn router (TeleWell TW-EA501) meer ontvangen.

Normaal gesproken gebruik ik Windows alleen voor computerspellen, hierdoor kon ik alle services van Windows die te maken hebben met networking uitschakelen. Dit verhelpt het probleem. Echter het probleem doemt weer op nu ik de services heb ingeschakeld omdat ik een spel over het internet wilde spelen.

Ik heb tevergeefs gezocht naar instelling die mogelijk veranderde werden na een Windows-sessie. Ook heb ik geprobeerd zowel Windows als Linux het zelfde domeinnaam te geven. Ik heb gekeken of ik last had van dit probleem met een andere Linux distro (n.l Ubuntu) wat niet het geval is, ik werk echter liever met Suse. Ik kan niets op het internet vinden over dit probleem.

Dankje

edit: Het probleem is opgeslost na een comple herinstalatie van Suse (niet bij een reparatie), echter dit is zoals je waarschijnlijk snapt, te veel moeite om te doen elke keer als ik WIndows heb gebruikt. Hierdoor denk ik dat het misschien toch aan een instelling kan liggen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb dit ook gehad toen ik nog dualbootte. Bij mij kwam het doordat ik mijn Windows hybernate en bij de volgende boot Linux in ging. Blijkbaar blijft er wat in je netwerkkaart hangen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wellicht een marvell gigabit port erop zitten? Die zit o.a. op de Asus A8N e.d. Het probleem bij deze is namelijk die niet reset bij shutdown. Ook al zet je je pc uit, er staat nog steeds stroom op je netwerkkaart en deze blijft na shutdown in een inconsistent state. Als je de stroom eraf haalt reset de chip en kan je starten en krijg je weer netjes een werkende kaart.
Als ik vanuit linux restart naar windows heb ik geen netwerk. Zet ik hem uit en 5 sec later weer aan, heb ik wel netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En het werkt! Ik heb inderdaad een Marvell Gigabit. Ik zou nooit op dit antwoord gekomen zijn, erg bedankt dus _/-\o_ . Straks het probleem wat veder bestuderen, misschien dat ik een tooltje kan schrijven dat de kaart reset (als er dat al niet is). Nogmaals erg bedankt!