Toon posts:

Hoe plak ik heatsinkjes op videokaartgeheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vast een domme vraag voor een gevorderde tweaker maar ik heb me er nog nooit echt mee bezig gehouden. Ik wil namelijk een 486 koelblok vieredelen en op het geheugen van m'n TNT2 plakken. Hoe kan ik deze koelblokjes het best bevestigen?

Verwijderd

Met 10 seconden lijm.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:42

reiker

dan jij!

er is volgens mij ook koelpasta ( tjonge, WAT handig als je toch heatsinks erop plakt :P ) die ook fungeert als lijm. twee-in-één. helaas even de naam kwijt :(

edit:
zou je mij wel ff willen icq'en als je een goede manier gevonden hebt, ik wil namelijk ook heatsinks op me GF2GTS plakken. dank.

Zo gezegd, zo gedaan.

• DeadKennedy
  • Laatst online: 26-08 10:31
hitte geleidende lijm, vraag dat maar bij je elektronicaboer

WEBN & chill (@IBKR)

• jotheman
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Jups hep ik oowk gedaan maar dan nie me un 486 heatsink maar met de ouwe van mun GeForce2MX, die had dus gehaald en hep daar un goldenorb voor gemod en op geplant... De ouwe heatsink in stukkies gezaagd en op de RAM geplakt, in ut midde thermal paste en de boitakant idd secondelijm....

I see dead pixels...

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

Denk je daar veel mee op te schieten?
Volgens mij is het niet echt de hitte die een max aan je memory stelt, maar meer de toegangstijd. Ik denk dat je er niet zo veel mee op zal schieten. Je kunt bv. gebruik maken van thermal tape (2 kanten plakkend en geleidend) Die is bij verschillende elecectronicazaken en computerzaken te koop.
Success, en laat even weten of je wat in snelheid omhoog ben gegaan...

Sempron 3800+ 8k9a7i

Verwijderd

jotheman(of zoiets)
je had beter die orb op het geheugen van je mx kunnen zetten, dat is de bottleneck

• jotheman
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

leroy> zelluf oowk al aan ged8 jah, maar dies te klein, dus hep ik ut zow opgelost :)
ik weet nie of ut helpt, maar ut helpt mij de tijd door en ut ziet dur lachuh oit :)

I see dead pixels...

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Je kan idd wel je Blue Orb proberen op je geheugen te krijgen, maar dan zit je nog steeds met een hete core. En die warmte trekt toch langzaam naar je Memory toe, dus daar schiet je niet veel mee op.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Ik denk wel dat ik hier iets mee kan. Eens kijken wat ik hier (Rotterdam) via de electronica of computerwinkel kan krijgen (iemand tips?). Ik heb het nu even druk dus ik denk niet dat ik meteen tot actie over ga. Als ik wat meer kan melden over het resultaat dan zal ik dat via dit topic doen.
Thanx! :)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 09:01
met van die 3M thermal tape? Kan je het ook nog een keer loshalen.
Pagina: 1