Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

relaiskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een aantal apparaten op netspanning gaan aansturen met mijn laptop. Nu heb ik alvast een USB relaiskaart gevonden, maar die kan geen hoge spanningen aan (http://www1.nl2.conrad.co...ay=fromoutside&~cookies=1).

Nu ben ik dus op zoek naar een relais die op deze kaart aangesloten kan worden, en die netspanning kan schakelen. Hoe heet zoiets, en bestaan er die zelf geen voeding nodig hebben?

Bedankt
Pieter

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 144% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 10:54 ]

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:50
Heb ik ook al heel lang naar gezocht, je kan het proberen met een auto relais. Die kan je als je geluk hebt gewoon gratis bij een autosloop halen (en anders voor een tientje ofzo).

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
tien euro vind ik nogal duur voor een relais.
Zie hier
een hoog vermogensrelais voor 4 euro

"Stilte, een gat in het geluid...."

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Wel duur zeg, 4 euro, heb hier rails van 17 relais staan, die me €5 kostte...
Kunnen 10A op 240V schakelen :P

Autorelais kan je _niet_ gebruiken, die kunnen een hoop vermogen schakelen, maar op 230v gaan de contacten te sterk vonken en na ~10x schakelen raken ze OF oververhit en kunnen ze in de fik vliegen OF zijn de contactpunten aan elkaar gelast.

@conrad linkjes
Duw op Directe productlink aan de linkerkant, je krijgt dan een popup met een link die je gewoon kan posten..
Iets in de trand van www.conrad.nl/goto/?product=xxxxx

[ Voor 20% gewijzigd door SA007 op 04-05-2007 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze dus: http://www.conrad.nl/goto/?product=198222 Bedankt voor de tip flapietoetoe...

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-11 18:26
Kan je dan niet beter voor een velleman k8055 gaan, is ook usb gestuurd en veel goedkoper. uitgang kan ook maar max 50V schakelen, dus moet je nog steeds relais/triac's plaatsen.
Pagina: 1