Toon posts:

[Vista] drivers deïnstalleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vista moet ergens een optie hebben om Drivers te deïnstalleren. Driver cleaner pro werkt niet, en ik wil graag een herinstall doen om het een en ander te testen. Soms geeft hij zelf voor het installeren aan dat er een oude op staat, en gaat hij die lief voor me verwijderen, maar bij de install die ik wil doen nou juist even niet. Begrijpelijkerwijs baal ik daar van en moet het nu dus anders.

Net gezocht op google, maar ik krijg alleen informatie over mensen met problemen omdat ze de goede drivers niet kunnen vinden....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Via het configuratiescherm ? Devicemanager bestaat gewoon nog in Vista hoor?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Net zoals onder XP kun je onder Vista een driver van een bepaald apparaat de-installeren/Rollbacken/Updaten.. dit allemaal in de device-manager. Onder vista volgensmij rechtermuisknop op deze computer-> beheren->link apparaatbeheer selecteren.
Dan het betreffende device en onder properties-> driver zie je vanzelf de opties.

[ Voor 0% gewijzigd door Rfce op 04-05-2007 11:46 . Reden: ^^ idd dus ]

euh...ja

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
welk drivers wil je waarom verwijderen?
Als ie écht weg moet, kan je het bijhorende apparaat opzoeken en kijken welke bestanden door de driver gebruikt worden en zelf opruimen :)
Overigens kan je (afaik) drivers niet verwijderen met een "standaard" tool, maar enkel updaten of rollbacken (net zoals in vorige windows versies overigens)

Verwijderd

Topicstarter
\[P5N32-e SLI Plus] chipset

Daarom. Ik denk dat mijn gehannes misschien komt omdat ik de verkeerde drivers meegekregen heb.

Helaas staan mijn moederbord drivers er niet als 1 apparaat bij (logisch), daarom gebruikte ik eerder ook onder XP altijd driver cleaner pro.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 12:10 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:07:
\[P5N32-e SLI Plus] chipset

Daarom. Ik denk dat mijn gehannes misschien komt omdat ik de verkeerde drivers meegekregen heb.
Welke drivers gaf Vista 'mee' dan? En dat waren de verkeerde drivers?
Maar drivers deinstalleren gaat gewoon via de device manager dus :)

Overigens is mijn ervaring met drivers en Vista: Niet naar de drivers omkijken :)
Alle computers die ik heb geïnstalleerd, daar installeerde de drivers prima automagisch, ik heb het alleen 1 keer gehad met een cheapo wlan-usb kaartje dat er drivers ghandmatig geïnstaleerd moesten worden :)

offtopic:
Er mist en 't' in de titel

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 04-05-2007 12:13 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1