[vista] Blauwscherm bij instalatie, geen ati

Pagina: 1
Acties:

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-02 19:11
Hoi!

Ik probeer gister met veel moed Windows Vista te instaleren krijg ik na een tijdje een blauwscherm! Even voor de duidelijkheid ik heb dus géén Ati grafischekaart.. In de foutmelding zegt hij wel wat over de video adapter maar ik zou niet weten wat ik er mee aan moet...

Waar het mischien ook aan zou kunnen ligen is dat ik een exteren dvd lezer gebruik. Ik kan hem zo even open maken en in me pc hangen en dan even kijken wat er gebeurd..

Ik heb trouwens ook nog even een foto gemaakt van de foutmelding:

http://t1mmy.t1.funpic.org/Fout.gif
Moest uit 2 foto's gemaakt worden omdat het anders niet te lezen was, en dan krijg je mijn super photoshop kunsten :+

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel! Zo niet dan zeggen jullie het maar even dan probeer ik het duidelijker uit te legen! :)

[ Voor 0% gewijzigd door t1mmy op 04-05-2007 11:34 . Reden: Plaatje even achter een link omdat hij te groot is. ]

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Een default Blue screen dus... dit komt meestal door een corrupte/foutive driver.
Is Vista nu geinstaleerd en heb je iets geupdate, of gebeurt dit al tijdens de installatie van Vista zelf?? Op welk punt??
Als dit al gebeurt tijdens de install, haal dan idd alle additionele hardware eruit wat je niet direct gebruikt (die externe dvdbrande bijv)... als Vista dan goed installeerd kun je stuk voor stuk kijken bij welke hardware de fout weer voorkomt.

euh...ja

• t1mmy
Het gebeurd hier dus als ik hem wil instaleren als de achtergrond en de muis er al zijn (en hij dus waarschijnlijk de hardware aan het chekken is).

Ik hang de externe branden zo wel even in me computer en dan haal ik alle overbodige hardware er af!

Bedankt :)

Verwijderd

wat voor videokaart heb je dan wel? Op welk punt van de installatie geeft hij de bluescreen? wat heb je zelf al geprobeerd?

• t1mmy
Het is al opgelost :) Ik had even alle overbodige hardware er af gehaald en de exterene brander in me pc gedaan.

Iniedergeval bedankt voor de hulp :)