vergelijking 2 laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• spongerob | IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-06-2007
Beste tweakers,

Omdat ik een halfjaar voor mijn afstuderen naar het buitenland ga heb ik besloten een laptop aan te schaffen. Ik heb al een kleine selectie gemaakt van laptops waar ik tussen zal gaan kiezen alleen één ding is me nog niet echt duidelijk wat betreft de processor. Ik wil sowieso een dual core processor maar mijn vraag is wat nu precies de verschillen, de voor en de na delen zijn tussen een AMD 64 X2, een core 2 duo en een core duo.

Over het algemeen zijn de AMD’s goedkoper, is dit te puur te danken aan dat AMD gewoon een goedkoper merk is dan intel of zijn ze qwa prestaties ook minder?

En wat is het verschil tussen een core 2 duo en een core duo, is een core 2 duo een opvolger van de core duo en daarom ook beter?

Op de volgende 2 laptops in mijn oog gevallen:

Merk processor: AMD
Type processor: Turion 64 X2 TL-50
Kloksnelheid: 1.6 GHz
Cachegeheugen: 512
Bustechnologie: 533 MHz
Intern geheugen: 1024 MB
Harde schijf: 120 GB
CD/DVD (RW): double layer DVD
Grafische kaart: ATI Xpress 1100
Grafisch geheugen: 128 MB
Shared videogeheugen: ja
USB-poorten: 3x USB 2.0
WiFi: 802.11g

En

Merk processor: Intel
Type processor: Core 2 Duo T5200
Kloksnelheid: 1.66 GHz
Cachegeheugen: 512 KB
Bustechnologie: 667 MHz
Intern geheugen: 1024 MB
Harde schijf: 80 GB
CD/DVD (RW): double layer DVD
Grafische kaart: Intel Graphics Media Accelerator 950
Grafisch geheugen: 128 MB
Shared videogeheugen: ja
USB-poorten: 4x USB 2.0
WiFi: 802.11g

Een deel van de specificaties zoals tv-out, scherm grote etc. zijn voor beide laptops het zelfde. Beide laptops zijn van het zelfde merk, namelijk Acer. Alleen is de tweede 62 euro duurder dan de eerste.

Maar is de 2de ook echt beter dan de eerste? De 2de heeft namelijk een kleinere hardeschijf, de videokaart (is mij verteld) zou slechter zijn dan de ATI en de prijs is hoger.

Verwijderd

Core Duo = 1 core, is wat ouder.. Als je laptop goed wilt gaan gebruiken zou ik voor Core 2 Duo gaan of AMD.. Geloof dat AMD wat warmer wordt en wat meer energie nodig heeft, maar dat kan ik verder niet 'bewijzen'

Kan je miss vertellen wat je budget is en wat je met de laptop wilt gaan doen? En misschien vertellen welke laptops dit zijn (waaronder het merk)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 11:29 ]

• spongerob | IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-06-2007
Ik zal deze laptop gaan gebruiken voor het afspelen van muziek, films, downloaden, internet, text verwerken en het af en toe spelen vaan wat oudere spellen zoals Counterstrike, Quake 3 etc. Het hoeft geen top laptop te zijn maar wel gewoon lekker snel en eentje waar ik een paar jaar mee vooruit kan.

Mijn budget is ongeveer 700 euro + 100 euro voor een tas, muis en router.

[ Voor 24% gewijzigd door spongerob | IA op 04-05-2007 11:32 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

spongerob, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.