Toon posts:

Router krijgt geen IP

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn situatie is deze :

Modem --> draadloze router --> pc 1, pc 2

aangezien mijn 2e pc niet naar de draadloze router kon verbinden ( gaf meteen een foutmelding ) had ik wat beveiligings instellingen gewijzigd. echter zelfs na het totaal uitschakelen van alle beveiliging ( zoals WEP ) kon deze computer nog steeds niet verbinden. Hierop besloot ik de router te resetten. De 2e PC kan nu wel op het draadloze netwerk komen maar nu krijgt de router van het modem geen IP adres meer ( blijft netjes op 0.0.0.0 staan )

ik heb al verschillende MAC adressen proberen te clonen. maar las op www.chelloo.nl dat UPC sinds kort geen MAC adressen meer controleerd. Daarom snap ik niet dat ik geen IP adres krijg ( zelfs als ik het verkeerde MAC adres had geclooned zou ik toch een IP adres moeten krijgen ? ) Wat kan ik nu doen.

Het lastige is dat deze situatie bij een vriend van me is die in Adam woont en ik hem dus via de telefoon moet helpen. zelf heeft hij er niet zoveel verstand van wat het voor mij ook moeilijk maakt. In ieder geval alvast bedankt voor enige hulp.

Verwijderd

duurt een paar uur voordat Chello een nieuw IP adres toewijst dacht ik.........

heb je je hostname wel ingevuld?

Verwijderd

Al geprobeerd om een ipconfig /release en /renew te doen?

O, sorry, ik zat aan de clients de denken |:(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 11:38 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als je het MAC veranderd hebt, moet je misschien wachten op het vervallen van de lease op het oude MAC (geduld dus).
Als je MACS begint te clonen, let er dan ook even op dat je geen dezelfde MAC's gebruikt: dat werkt niet, en kan allerhande problemen veroorzaken.

Verwijderd

Wat bij mij heeft geholpen is de kabel fysiek van de modem loskoppelen en de stroom eraf te halen. Zet de router voor de zekerheid ook uit. De modem haalt vervolgens een (nieuw) IP adres op bij UPC, bij mij duurde dat maar een paar minuten. Zet de router ook weer aan en kijk of de router nu wel een IP krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

aangezien dit dus bij een vriend van me is en hij nog niet thuis is kan ik nu nog niks proberen. over een paar uur is hij wel thuis. dus misschien dat het probleem zich ondertussen ( in de loop van de nacht ) heeft opgelost.

Zal proberen het modem te resetten en kijken of ik dan een IP krijg. Het MAC adres dat ik gecloned heb is trouwens het CMAC adres die op de sticker van de router stond misschien is dit ook fout ? Zou het werken als ik dus het MAC adres van de draadloze netwerkkaart clone ( aangezien dit sinds kort toch niet meer uit zou moeten maken ) Ook de hostname heb ik niet ingevuld aangezien ik dat op mijn eigen draadloze router ook niet heb ingevuld . . . en hier werkt het ook.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:17

sanzut

It's always christmas time

Denk dat de hostname door uit de router is gevallen, door de full reset die je hebt gedaan. Even kijken bij de insellingen. Standaard geven kabelmodems alleen een IPadres af als de hostname goed staat.

Verwijderd

Topicstarter
welke hostname moet ik geruiken voor chello in amsterdam dan ?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Verzin maar wat. Hostnames doen er niet toe bij chello. @Home deelt IP-adressen uit op basis van hostname, chello deelde IP-adressen uit op MAC-adres. Maar dat maakt tegenwoordig ook niet meer uit.

Het enige wat absoluut nodig is, is een reset van de kabelmodem, dus de stekker uit de stroom, ff wachten en er weer in. Dat moet elke keer als je een ander apparaat (of iig iets met een ander MAC-adres) aan de modem hangt.

Je hoeft niet te wachten tot er iets is vervallen ofzo. Simpelweg de pc uit, modem uit, router aankoppelen, modem aan, router aan moet genoeg zijn.

Verder moet je natuurlijk zeker weten dat de UTP-kabel in orde is. Anders kun je wel blijven resetten en kloten met instellingen.

[ Voor 26% gewijzigd door Bergen op 04-05-2007 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok , dank voor alle tips tot zover. ik ga hier mee aan de slag en hoop dat het ik het werkende krijg :)!
Pagina: 1