M'n PC begint zo onderhand na 5 jaar wel een beetje oud te worden. Tijd voor een update. belangrijkste reden voor update is gamen. Ik doe ook wel wat photoshop en webdevelopment, maar dat draait nu ook allemaal nog "prima". Mijn budget is rond de € 750,-
Ik heb nog een aantal "oude" dingen wat ik kan gebruiken in de nieuwe pc,
Dvd brander, floppydisk, behuizing, voeding(300watt) eventueel indien nodig kan dit wel vervangen worden & netwerk kaart.
De onderdelen die ik op het oog heb zijn;
Processor: Intel Core 2 Duo E4300
Op het forum [OC] E4300 de nieuwe overclock koning?[DEEL 2] staat dat de E4300 dezelfde prestaties kan behalen als je bijv de E4300 met X6800 vergelijkt ( na overklokken )
"Een E4300 op 3.2GHz (8x400 of 9x357) zou gemiddeld even snel als een X6800 moeten zijn."
Uiteraard probeer ik eerst of zonder overklokken ook alles naar behoren werkt, maar mocht dat niet het geval zijn dan kan ik het dus altijd goed overklokken !
De prijs van dit product komt volgens de pricewatch neer op +/- € 100,-
Koeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
De prijs ( +/- 16euro ) en de koelprestaties zijn zeer goed van horen zeggen. In deze prijsklasse komen weinig andere koelers in de buurt van wat de Freezer 7 Pro presteert. Naast het goed koel kunnen houden van de gekozen Core 2 Duo-processor zou de geluidsproductie volgens meerdere reviews ook acceptabel te noemen zijn.
De prijs van dit product komt volgens de pricewatch neer op +/- € 16,-
Moederbord: Asus P5N32-E SLI
Voor het moederbord heb ik dit keer gekozen voor het vertrouwde Asus-merk. De Asus P5N32-E SLI met nForce 680i-chipset biedt alle noodzakelijke features en weet uitstekende prestaties neer te zetten met ruimte voor overklokkers.
De prijs van dit product komt volgens de pricewatch neer op +/- € 160,-
Geheugen: Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4
Hoef hier waarschijnlijk niks aan toe te lichten waarom ik 2gb totaal heb gekozen
Ik heb gekozen voor het geheugen van Kingston, er zit levenslang garantie op, en tevens zijn ze goed geprijsd.
De prijs van dit product komt volgens de pricewatch neer op +/- € 120,-
Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB
Ik heb voor deze HD gekozen omdat deze stil, snel en betrouwbaar zijn
en qua prijs komt de 320gb disk het voordeligste uit als je kijkt naar de prijs per gb
De prijs van dit product komt volgens de pricewatch neer op +/- € 70,-
Asus GeForce 7900 GS 256MB DDR3
Voor het type videokaart het ik voornamelijk gekeken naar de spellen die ik wil/gaan spelen en de daarvan ondersteunende videokaarten. ( battlefield 2 & Rainbow six Vegas ) De prijs van de 8 serie van geforce is nog een beetje aan de hoge kant aangezien ik toch een low budget gamers pc wil hebben lijkt mij de 7900 de beste in zijn prijsklasse.
De prijs van dit product komt volgens de pricewatch neer op +/- € 130,-
Als ik alle prijzen bij elkaar optel kom ik uit op een bedrag van € 596,-
Ik twijfel min of meer hieraan omdat ik heb gelezen dat het spel Rainbow Six Vegas een zeer zwaar systeem eisend spel is, twijfel ik of het met deze specificaties het spel soepeltjes gaat werken.
En ook of ik in de toekomst met deze pc nog vooruit kan ( qua spellen ).
Waar ik niet naar heb gekeken of de voeding die ik nu heb voldoende is, maar een voeding is opzich niet zo duur, ook een toetsenbord + muis is geen overbodige luxe maar daar heb ik jullie hulp (nu) niet bij nodig
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Ik heb nog een aantal "oude" dingen wat ik kan gebruiken in de nieuwe pc,
Dvd brander, floppydisk, behuizing, voeding(300watt) eventueel indien nodig kan dit wel vervangen worden & netwerk kaart.
De onderdelen die ik op het oog heb zijn;
Processor: Intel Core 2 Duo E4300
Op het forum [OC] E4300 de nieuwe overclock koning?[DEEL 2] staat dat de E4300 dezelfde prestaties kan behalen als je bijv de E4300 met X6800 vergelijkt ( na overklokken )
"Een E4300 op 3.2GHz (8x400 of 9x357) zou gemiddeld even snel als een X6800 moeten zijn."
Uiteraard probeer ik eerst of zonder overklokken ook alles naar behoren werkt, maar mocht dat niet het geval zijn dan kan ik het dus altijd goed overklokken !
De prijs van dit product komt volgens de pricewatch neer op +/- € 100,-
Koeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
De prijs ( +/- 16euro ) en de koelprestaties zijn zeer goed van horen zeggen. In deze prijsklasse komen weinig andere koelers in de buurt van wat de Freezer 7 Pro presteert. Naast het goed koel kunnen houden van de gekozen Core 2 Duo-processor zou de geluidsproductie volgens meerdere reviews ook acceptabel te noemen zijn.
De prijs van dit product komt volgens de pricewatch neer op +/- € 16,-
Moederbord: Asus P5N32-E SLI
Voor het moederbord heb ik dit keer gekozen voor het vertrouwde Asus-merk. De Asus P5N32-E SLI met nForce 680i-chipset biedt alle noodzakelijke features en weet uitstekende prestaties neer te zetten met ruimte voor overklokkers.
De prijs van dit product komt volgens de pricewatch neer op +/- € 160,-
Geheugen: Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4
Hoef hier waarschijnlijk niks aan toe te lichten waarom ik 2gb totaal heb gekozen
Ik heb gekozen voor het geheugen van Kingston, er zit levenslang garantie op, en tevens zijn ze goed geprijsd.
De prijs van dit product komt volgens de pricewatch neer op +/- € 120,-
Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB
Ik heb voor deze HD gekozen omdat deze stil, snel en betrouwbaar zijn
en qua prijs komt de 320gb disk het voordeligste uit als je kijkt naar de prijs per gb
De prijs van dit product komt volgens de pricewatch neer op +/- € 70,-
Asus GeForce 7900 GS 256MB DDR3
Voor het type videokaart het ik voornamelijk gekeken naar de spellen die ik wil/gaan spelen en de daarvan ondersteunende videokaarten. ( battlefield 2 & Rainbow six Vegas ) De prijs van de 8 serie van geforce is nog een beetje aan de hoge kant aangezien ik toch een low budget gamers pc wil hebben lijkt mij de 7900 de beste in zijn prijsklasse.
De prijs van dit product komt volgens de pricewatch neer op +/- € 130,-
Als ik alle prijzen bij elkaar optel kom ik uit op een bedrag van € 596,-
Ik twijfel min of meer hieraan omdat ik heb gelezen dat het spel Rainbow Six Vegas een zeer zwaar systeem eisend spel is, twijfel ik of het met deze specificaties het spel soepeltjes gaat werken.
En ook of ik in de toekomst met deze pc nog vooruit kan ( qua spellen ).
Waar ik niet naar heb gekeken of de voeding die ik nu heb voldoende is, maar een voeding is opzich niet zo duur, ook een toetsenbord + muis is geen overbodige luxe maar daar heb ik jullie hulp (nu) niet bij nodig
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.