Toon posts:

zuurconstante is pH ????

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wtf is een zuurconstante???
ik moet van een onbekend zuur bepalen welk zuur he tis aan de hand van de zuurconstante, dmv een titratie met NaOH (0,1M)....

Verwijderd

Dit forum is eigenlijk niet bedoeld voor mensen die niet uit een scheikundesommetje komen en te lui zijn om in hun scheikundeboek of Binas te kijken...

Maar vooruit. Ik weet het ook niet meer precies maar de zuurconstante van een zuur is iig NIET de pH waarde, ph hangt van de concentratie H+ af, maar de zuurconstante niet (die is zoals je al raden kunt constant).

Misschien heb je iets aan de concentratiebreuk Q van een reactievergelijking (Binas tabel 36, blz 72 voor de formule), die gelijk moet zijn aan de zuurconstante K als er evenwicht is (dacht ik hoor, pin me d'r niet op vast).

De concentraties bepaal je natuurlijk aan de hand van je titratie (precies zoals in je boek staat uitgelegd natuurlijk :) ).

Succes iig, maar volgende keer eerst zelf ff proberen hoor...

Verwijderd

Staat als het goed is gewoon in je scheikundeboek.

Kan me herinneren dat het er vroeger van mij gewoon in stond.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

hhmmm damn...
Sandalf bedoel je nu geen gebufferde oplossing...? volgens mij is dit makkelijker heb alleen geen binas bij de hand...

Maar is het gewoon niet het omslagpunt ofzow? de zeer snel stijgende lijn?

Bv dat bij een pH van 4 ie giga snel gaat stijgen?

*a long long time ago *singing**

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dit forum is inderdaad bedoeld voor discussies en niet het oplossen van een scheikunde sommetje.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Dit topic is gesloten.