Toon posts:

[XP] Ctrl+Alt+pijltje desktop instellingen afvangen*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.647 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Met bovenstaande combinatie kan de orientatie van een LCD monitor gewijzigd worden.
In ons bedrijf staan ±60 monitoren.
Nu heeft een onverlaat deze truuk aan enkele collega's rondverteld en worden we te pas en te onpas lastig gevallen met oproepen voor schermen die ondersteboven staan of op hun kant liggen.

Weet iemand als dit via een Registry setting kan verhinderd worden?

Alvast Bedankt,
Hans

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Je kunt ook via e-mail of intranet je gebruikers op de hoogte brengen van deze functionaliteit.
Ik vind het zelf ook wel fijn werken aangezien de meeste apps en Internet-pagina's ook verticaal georiënteerd zijn.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03 16:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het draaien van je scherm met CTRL-ALT-pijltje is niet een standaard windows functie. Dit is iets dat in de drivers of de extra software van je videokaart zit.
Ik gok er op dat jullie met Dell systemen werken? Die werken over het algemeen met Intell videokaarten, dus ik zou zeggen zoek eens in je registry bij de Intel Graphics Accelerator instellingen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Ook het programmaatje iRotate heeft die functie en werkt ook als je driver het niet ondersteund.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Als het daadwerkelijk om een intel-chipset gaat, is er een proces verantwoordelijk voor. Die kan je uit zetten in het control panel. Volgens mij staat die optie hier:
Control Panel->Display->Settings Tab->Advanced->Intel Graphics Media Accelerator Driver Tab->Graphics Properties->Hot Keys Tab

[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 04-05-2007 10:29 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uiteraard moet je dan wel bedenken dat je niet elke PC af kan lopen voor die specifieke setting.

Ik mis in de topicstart wel over welke Windows Versie het gaat, en echt je probleem beschrijven doet de titel ook niet.
Wellicht wel zo handig in case je dit met een GPO zou willen oplossen.

Zou je het OS nog even per Topicreport willen melden?

daarnaast: een duidelijk bericht naar je users dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de gevolgen lijkt me ook wel wenselijk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
We werken hier met XP pro SP2

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:03:
Uiteraard moet je dan wel bedenken dat je niet elke PC af kan lopen voor die specifieke setting.

Ik mis in de topicstart wel over welke Windows Versie het gaat, en echt je probleem beschrijven doet de titel ook niet.
Wellicht wel zo handig in case je dit met een GPO zou willen oplossen.

Zou je het OS nog even per Topicreport willen melden?

daarnaast: een duidelijk bericht naar je users dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de gevolgen lijkt me ook wel wenselijk ;)
Het probleem stelt hem vooral op de PC's die we op de productievloer staan hebben. Deze worden door verschillende personen dooreen gebruikt. Even de toetsen beroeren en de volgende komt voor een ondersteboven scherm te staan.
Onze voorkeur gaat uit naar een registry setting: we hebben al een secure script die ervoor zorgt dat de PC's automatisch aanloggen en dat de gebruikers maar 1 toepassing kunnen draaien. De bedoeling zou zijn dat we onze secure script aanpassen.
En ja: we gebruiken de Intel Graphics Accelerator wel in HP's iso DELL's

Alvast allemaal bedankt voor de reacties

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Het probleem is de Intel Graphics Controller.
De hot keys kan je uitzetten in de geavanceerde instellingen van de eigenschappen van je beeldscherminstellingen.
Afbeeldingslocatie: http://engtech.files.wordpress.com/2006/08/intel_xtreme_graphics_2.jpg
Misschien dat je wat in de registry kan rommelen. Wat ik kan vinden op internet gaat over poolse toetsenbord instellingen, waarbij het scherm dus dezelfde leuke fratsen uithaalt.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Intel\Display\igfxcui\igfxsrvc\
Ik zelf heb ook zo'n kreng gehad en na een dikke worsten vingers CTRL-ALT-DELETE waarbij ik dus een pijltjestoets raakte, heb ik een halve dag mijn monitor ondersteboven gezeten, voor ik de oplossing vond }:O

500 "The server made a boo boo"

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:01
Had ik ook opeens. Heel leuk! :( :)

Control Panel -> Intel(R) Extreme Graphics 2 -> Hot Keys.

Daar heb ik nu 'Enable Hot Keys' uitgeschakeld :)
De combinaties daarin staan:
CTRL+ALT+F1 - enable monitor
CTRL+ALT+F12 - invoke graphics properties
CTRL+ALT+UP - rotate normal
CTRL+ALT+DOWN - rotate 180 degree

let the past be the past.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ok, truuk is dus de key die 'Enable HotKeys' aan- en uit zet te distribueren met de gewenste default settings, en vervolgens je users de rechten op die key te limiteren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\INTEL\Display\igfxcui\HotKeys]
"Enable"=dword:00000000
Heeft ervoor gezorgd dat het probleem is opgelost. We hebben dit opgenomen in onze secure script en de zaak is opgelost. We kunnen met een gerust hart op weekend :)
Pagina: 1