Toon posts:

[XP]Computer browser stopt automatisch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort ben ik begonnen als systeembeheerder bij een middelgroot bedrijf.
Hierbij heb ik het werk overgenomen van een andere systeembeheerder.
Voordat de systeembeheerder wegging, heeft hij WSUS geupgrade naar 3.0 en een aantal security updates uitgerolt naar de clients.

Sinds deze week hebben een aantal laptops het probleem, dat na inloggen op het netwerk de computer browser service automatisch gestopt wordt (na een paar minuten)
De computer browser service heeft dependancies naar de server services.
Doordat de computer browser uitgeschakelt wordt, werken de netwerk shares niet goed meer.

Na enige tijd zoeken, kwam ik de volgende hotfix tegen:
When you disable the Windows Firewall service on your Windows XP Service Pack 2-based computer, the Computer Browser service stops after five minutes and Event ID 7023 is logged in the Event Viewer
Echter lost deze hotfix het probleem niet op, terwijl de symptonen hetzelfde zijn. (echter komt die error niet altijd voor in de logs)

Het netwerk is gebaseerd op Windows 2000 servers met Windows xp Pro sp2 werktstations.
Dit probleem doet zich alleen voor bij laptops.
-Computer browser op manual zetten heeft geen effect
-Server op manual zetten heeft geen effect

Het probleem lijkt te komen sinds er nieuwe updates uitgevoerd zijn, dus het kan een combinatie van nieuwe patches, of het gebruiken van wsus 3.0 zijn.

Heeft iemand misschien gelijke problemen ondervonden, of een oplossing voor het automatisch stoppen van de computer browser?

Ik weet niet of dit het goede subfora is, of ik meer in de professionele netwerkkant moet wezen, aangezien het toch een probleem op xp clients is.