Interne USB connector vraag

Pagina: 1
Acties:

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-02 21:56
Hoi allemaal,

Ik heb deze week een mooie controler van aqua-computer gekocht, welke met een kabel op de interne usb-connector op mijn mainboard aangesloten moet worden. Nu geeft windows xp een foutmelding zodra ik dit doe. (Unknown Device) Ook het bijgeleverde softwareprogramma wil het apparaat niet vinden.
Nu wil ik dus graag 100% zeker weten dat ik de controler correct heb aangesloten. Ik hoop dat jullie mij deze zekerheid kunnen geven.

Links boven op de controler zit een 5 pins USB aansluiting, 1/2/3/4/5 en is respectievelijk hier volgens de handleiding NC/GND/+/-/NC.

De controler van aquacomputer:
Afbeeldingslocatie: http://www.turnlustpernis.nl/downloads/POWERADJUST.jpg

Mijn moederbord, een ASrock Dual SATA 2 met 2 interne USB2.0 aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.turnlustpernis.nl/downloads/MB.jpg

Volgens de handleiding is van links boven tot rechts boven dus PWR/-/+/GND/DUMMY
Op mijn moederbord zijn de verbindingen dus volgens mij gewoon 180 graden gedraaid.
Ik heb nu dus ook de 5 aderige kabel aangesloten, zodat links op de controler rechts verbonden zit op mijn moederbord. [NC] met de [NC], [-] met de [-], [+] met de [+], etc etc.

Is dit nu correct of doe ik het nu verkeerd?
Wat ik nu doe is dus wel de dummy gebruiken op mijn moederbord. Moet ik deze misschien niet gebruiken en dus hier voor een andere PWR connector?

[ Voor 6% gewijzigd door edterbak op 04-05-2007 09:59 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Links boven op de controler zit een 5 pins USB aansluiting, 1/2/3/4/5 en is respectievelijk hier volgens de handleiding NC/GND/+/-/NC.
Als ik me niet vergis heeft usb:
VCC+, VCC-, DATA+ en DATA- als belangrijkste aansluitingen. Zeker weten dat je VCC+ en DATA+ niet door elkaar haalt door te denken van plus is plus?

[ Voor 5% gewijzigd door spone op 04-05-2007 10:02 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• edterbak
spone schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:01:
[...]

Als ik me niet vergis heeft usb:
VCC+, VCC-, DATA+ en DATA- als belangrijkste aansluitingen. Zeker weten dat je VCC+ en DATA+ niet door elkaar haalt door te denken van plus is plus?
Geen idee. Ik weet niet wat volgens jouw benaming dan de GND, NC, + en de - zou moeten zijn.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

De dummy is puur een positiepin om een standaard 10-pins connector niet verkeerd erop te schuiven, m.a.w. daar zit geen signaal op. Verder vindt ik de handleiding vreemd aangezien NC meestal "not connected" of "no connection" betekend, dan houd je drie pinnen over terwijl idd USB 4-pins is? Tenzij die vierde pin, de USB power pin, niet gebruikt wordt. De controller heeft z'n eigen powerconnector zo te zien. Dus dan houdt je alleen de data lijnen en een GND (massa) over.

[ Voor 23% gewijzigd door Dukey op 04-05-2007 10:24 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• edterbak
Dit is de handleiding van de controller.

http://aqua-computer.de/d...eradjust_20060921_deu.pdf

Blz 6

[ Voor 3% gewijzigd door edterbak op 04-05-2007 10:28 ]

• edterbak
Dus het enige wat ik op de Controller nodig heb is het verbinden van.
A - Pin 2: GND
B - Pin 3: D+
C - Pin 4: D-

Deze moet ik verbinden op het moederbord met:
A - GND
B - P+6
C - P-6

De overige pins hoeven dus niet verbonden te worden als ik het goed begrijp.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo te zien gebruikt dat ding dan niet de 5v pin van de USB controller, maar plukt die uit z'n eigen voeding. D+ en D- zal wel staan voor Data+ en Data-.
de 5V pin kun je dus gewoon weglaten. Test het anders gewoon. Als je de 5v pin niet aansluit kun je nooit ergens stroom opzetten waar het niet op hoort te staan, dus slopen zal niet lukken :)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

misschien helpt dit: http://www.frontx.com/cpx512.html -onderaan (de volgorde van de kleuren is normaal hetzelfde)

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.frontx.com/cpx512p3.gif
als je dit naast elkaar zet met:
Pin 5 NC rote Leitung
Pin 4 D- weiße Leitung
Pin 3 D+ grüne Leitung
Pin 2 GND schwarze Leitung
Pin 1 NC schwarze Leitung

Dan klopt het inderdaad dat je maar 3 kabels gebruikt (rode kabel is voor stroom, die wordt niet aangesloten)

[ Voor 59% gewijzigd door schaduw op 04-05-2007 13:28 ]

• edterbak
Ok, Dank jullie wel allemaal. :)

Ik heb de controller dus gewoon correct aangesloten. Dit had ik dus al vanaf het begin.
Ik ga maar eens de leverancier benaderren. Waarschijnlijk is de controller gewoon stuk.
Helaas, maar dit gebeurt wel eens.
Ik weet nu zeker dat ik hem goed heb aangesloten.

BEDANKT!! _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1