Toon posts:

[Adobe photoshop 7] psd bestand "not compatible"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het openen van een psd bestand ontvangen van een reclame bureau.

Verschijnt er eerst deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~msoete/Data/Damaged.jpg

Als je op "Ok" klikt verschijnt er dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~msoete/Data/not%20compatible.jpg

Het psd bestand is waarschijnlijk gemaakt met een nieuwere versie van Photoshop dan wat we hier hebben. (Adobe photoshop 7.0.1)
Alleen dit kan ik nergens terugvinden op de Adobe support site dat dat problemen geeft.

Kan ik het bestand met een andere programma openen of is het verstandig om deze versie van photoshop te updaten.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Je zou kunnen beginnen met aan het reclamebureau vragen in welke versie van Photoshop het bestand is gemaakt. Als dat niet een hogere versie is heeft upgraden (en dus veel geld uitgeven) al helemaal geen zin. Als het wel een hogere versie is, kunnen zij het misschien zo opslaan dat jij het wel kan lezen.

Zelf denk ik dat de tweede fout het gevolg is van de eerste en er mogelijk helemaal geen versie-conflicten zijn. Ik weet niet op welke wijze je het bestand ontvangen hebt, maar het lijkt erop dat er tijdens het transport iets misgegaan is.

Verwijderd

Topicstarter
cowgirl schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:47:
Je zou kunnen beginnen met aan het reclamebureau vragen in welke versie van Photoshop het bestand is gemaakt. Als dat niet een hogere versie is heeft upgraden (en dus veel geld uitgeven) al helemaal geen zin. Als het wel een hogere versie is, kunnen zij het misschien zo opslaan dat jij het wel kan lezen.

Zelf denk ik dat de tweede fout het gevolg is van de eerste en er mogelijk helemaal geen versie-conflicten zijn. Ik weet niet op welke wijze je het bestand ontvangen hebt, maar het lijkt erop dat er tijdens het transport iets misgegaan is.
Toevallig dat je het er net over hebt.
Zojuist de reclame burau gebeld, en die hebben het nu opgeslagen als een jpg.
Ze gebruiken Adobe Photoshop CS versie