Toon posts:

traffic managment

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb het volgende probleem.
een vriend van mij heeft een studenten huis met een 1 internet abonement
nu is het zo dat er bepaalde studenten zijn die er misbruik van maken door alle capaciteit op te gebruiken voor de andere . natuurlijk is dat vervelend voor de andere.

mijn vraag is nu wat is de beste manier om dit tegen te gaan ?
ik heb al firewalls gezien die kunnen traffic shapen maar echt gaan bepalen hoeveel een bepaalde user in een bepaalde tijd kan downloaden vind ik niet direct.

bedankt

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-03 14:36
Eern servertje opzetten.
Mogelijkheid1:
Windows 2003 + ISA server (via proxy dan)
Mogelijkheid2:
Linux (maar daar weet ik verder niets van)
Een "oude" PIII bak zou dat zeker moeten trekken, 2 netwerkkaarten erin, evt wat RAM...

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wat mag het kosten, over hoeveel pc's praten we hier en vooral wat wil je nou precies afdwingen? De hoeveelheid of de bandbreedte?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
het mag wel iets kosten maar niet ovedreven natuurliik , het best zou zijn dat ik bv peer-to-peer beperk in bandbreedte voor alle traffic maar ook het algemeen "verbruik" per user ( mac , ip ) kan bepalen .

een server opzetten is dan wel een goede optie denk ik , een proxy ser eigenlijk dan ?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54

rapture

Zelfs daar netwerken?

Clarkconnect voor een totalitair netwerkbeleid: rapture in "Brak Internet in nieuwe woning, welke re..."

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand of dummy net ook kan gebruikt worden voor het vollume per user te beperken ?
ik heb wel geen linux ervaring...

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem, zeer traag Internet, door Peer to Peer, Bittorent etc.
Dit heb ik opgelost door een Draytek Vigor 2910 aan te schaffen. Deze router ondersteund 'QoS' en 'Bandwidth limit' voor een redelijke prijs.
Hoewel ik mijn twijfels heb dat 'Qos' echt werkt. Met behulp van ‘Bandwidth limit’ heb ik de upload naar alle cliënts beperkt tot 500 kbps, wat voldoende is voor het normale internet verkeer.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-03 17:43

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik zou eens zoeken in de search naar QoS, limiet ofzo, dan haal je een heleboel hits naar boven die hierop van toepassing zijn.
KLik

Beetje eigen inzet en goed zoeken helpt vaak :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.