Toon posts:

Hardeschijf maakt eng geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Sindskort heb ik een nieuw geluid dat uit mn computer komt. Een beetje het geluid dat je hoort als je met een sleutel langs glas gaat. Best wel hard en onregelmatig (eens in de 10 minuten doet hij dat een paar seconden en dan is het weer over).
Eerst dacht ik dat het een fan was die aanliep iod, maar na zorgvuldig met de stofzuiger alles goed bekeken te hebben en eens goed geluisterd blijkt het mn hardeschijf te zijn (tenminste, dat denk ik)
Plotselijk kan mn computer crashen (een soort totale freeze dat mn muis alleen nog maar beweegt) en af en toe valt het beeld weg (gewoon zwart).

Het is een DELL computer.

Kun je dit zelf oplossen? Hardeschijf openschroeven ofzo, of is dat allemaal erg delicaat materiaal waar je beter niet aan kunt komen?
Meer mensen hier last van gehad?

Thanks

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Je harde schijf openschroeven moet je alleen doen als je je data kwijt wilt raken, je kunt het beste even bellen met de HD-leverancier (waarschijnlijk Dell), dan valt het misschien allemaal onder de garantie :)

We are shaping the future

Verwijderd

Backup maken en een RMA aanvragen. Als je 'm openschroeft is je garantie weg en je data ook. Stofdeeltjes op je platters zijn niet bevordelijk voor de levensduur van je data ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 04:24:
maar na zorgvuldig met de stofzuiger alles goed bekeken te hebben en eens goed geluisterd blijkt het mn hardeschijf te zijn.
Backup maken en de HD uit de kast halen en aansluiten en controleren of daar echt het geluid vandaan komt is de meest logische stap samen met een testtool om de HD te controleren..

Kijken met een stofzuiger heeft zelden nut, de buis is daar veel te lang voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 04-05-2007 06:18 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Maak inderdaad maar heel snel een backup, wat je hoort is namelijk de schrijf/leeskop die aanloopt of op de platters, of tegen de behuizing.
Dit gaat geen week meer goed!