Toon posts:

Ex-externe USB HDD overleden wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn externe USB (Western Digital) HDD doet het niet meer (word niet als HDD herkend onder WinXP). Ik heb de Digiconnect behuizing opengeschroefd en de IDE schijf als 2e slave (pin config als slave) aangesloten. Schijf wordt wel gezien in R-Studio Demo, maar er wordt geen logische drive letter aan toegekend en de volgende foutmelding wordt er gegeven:
"Read disk WDC WD_Disk_ID at position n failed after 2 attempts. The request could not be performed because of an I/O device error (1117)."

WD Data Life Guard Diagnostics geeft de fout melding: "Cable Test:: Read diagnostics sector error!"
Kabels zijn wel degelijk goed, dus daar twijfel ik niet aan.

Ik heb het bewust als 2e slave gekoppeld omdat als 2e master werd het niet herkend. Is er een oplossing hier voor?
Iemand tips in hoe ik met DIY methodes mijn data kan redden? (Koelkast techniek wordt toch afgeraden voor de moderne drives)?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Enigste DIY methode die ik nog kan bedenken zou kunnen zijn dat je een andere PCB (controller van de schijf zelf) weet te bemachtigen (er is een kleine kans dat dat de veroorzaker is van de problemen). Echter zal hoogstwaarschijnlijk de schijf zelf kapot zijn. Spint hij wel op?

Als de schijf echt kapot is en je de data wilt hebben die erop staat zul je de beurs open moeten trekken bij een professioneel data recovery bedrijf (in dit geval 100% kans dat je het terug krijgt schat ik zo).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)