Toon posts:

strepen in de foto

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb net (om nieuw tele-objectiefje te leren kennen) the Veils geschoten, en in enkele van de foto's (2 van de 100) zit een horizontale streep (rodig) - zelf ben ik niet zo foto-wijs, dus ik heb geen idee waar dat mee te maken heeft / wat ik verkeerd doe / wat er mis is. ik hoor het graag.

Afbeeldingslocatie: http://www.nofuckinchancerecords.nl/streepplaatje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik neem aan dat je die Verticale streep bedoelt?
Ik denk overigens dat het gewoon een spiegeling is van licht, maar dat is maar een gokje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, die inderdaad (omdat de camera op z'n zij gehouden wordt vond ik dat ik het nog horizontaal mocht noemen }:O )

edit: zijn er ietsje meer waarbij het is, stuk of 6. ik zou zelf ook het eerste aan weerkaatsing denken / inschijnende schijnwerpers (volgende keer zonnekapdinggeval erop) maar als gezegd heb ik er geen verstand van, dus hoor ik het graag even van de experts _/-\o_

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 21:52

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb dit nog nooit gezien, alleen bij filmfotografie.
Kan je wat meer achtergrondinfo geven? Zoals bijv welke camera je gebruikt, heb je een heleboel opnamen achter elkaar gemaakt, was er sprake van zijlicht, hoe ziet de RAW eruit (of de originele jpg)?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Oke, ik maak me zorgen over m'n monitor of m'n ogen, want ik zie 'm niet. Waar zit-ie ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:36
Als het een scanner was geweest, dan was het een scanline die niet goed meer was. Wat het nu misschien is (volgens mij het meest waarschijnlijke) dat een stuurlijn voor de sensor niet goed meer is. Het zit dan dus in de camera, en dan zal je ermee terug moeten naar je leverancier/fabrikant voor reparatie onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

puchelaar schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 07:45:
Oke, ik maak me zorgen over m'n monitor of m'n ogen, want ik zie 'm niet. Waar zit-ie ergens?
De lijn is ongeveer een pixel breed en is iets witter dan de achtergrond. Of hij rood is, zou ik zo niet durven zeggen. De lijn zit op ongeveer 15% van rechts.
(Als je onderaan kijkt vanaf rechts, ongeveer waar het haar ophoudt)

Geen idee hoe het komt overigens...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

puchelaar schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 07:45:
Dito hier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Sorry...ik zie het ook niet....en als er al wel wat te zien is, is dat volgens mij te verwaarlozen

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-09 12:45
dat lijkt idd op een kapotte stuurlijn van de sensor. Ik zou er maar eens mee terug naar de winkel gaan. Wellicht zie je het alleen als je de rode sensors uitleest, je zou het eigenlijk op alle foto's terug moeten zien.

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 20:40
Goed zichtbaar hoor, rechterkant foto, ter hoogte van de mondhoek, en dan verticaal. Kan alleen niet zeggen wat het is.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
toevallig met een nikon d70 geschoten?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abrakadaver schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:57:
toevallig met een nikon d70 geschoten?
Ik speel even voor de TS: foto is met een 350D gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
OK, ik zie 'm. Ik adviseer je om eens te testen met wat hoge ISO shots van verschillende (bijna) egaal gekleurde achtergronden. Als je pech hebt is het een kapotte ccd. Mijn Nikon D50 is daarvoor vorig jaar weggeweest en door Nikon kosteloos gerepareerd (zat ook nog in de garantie). Bij mij was het vooral zichtbaar op hoge ISOwaardes, en begon de streep ergens halverwege/middenin de sensor en liep vandaar af naar een zijkant (zie ook dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb de strepen in nog heel wat meer foto's gevonden, maar wel allemaal van dit concert. de ene keer zit de streep op dezelfde hoogte als in de gequote foto, een andere keer weer ergens anders, bij alle kleuren, daarmee denk ik dat het (gelukkig) niet in de camera zit (heb er bovendien nooit eerder last van gehad)

heb wel nu dit optreed net een sigma 70-200, het zóu nog daarin kunnen liggen, maar misschien ook gewoon reflecties (er zat geen uv-filter op, en geen zonnekapding) of iets in die richting? met een stel testfoto's hier binnen op alle mogelijke iso's kreeg ik iig. geen strepen terug.

nuja, ik ga iig. nog even wat verder 'testen', in ieder geval dank voor de uitgebreide reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
Als-ie telkens op verschillende plekken zit is lijkt het me inderdaad niet je ccd/camera. Gelukkig maar. Voor een schittering vind ik 'm wel erg dun en recht. Maaar ik moet zeggen dat ik ook niet zo snel iets anders kan verzinnen.

Succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:13

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik denk echt wel dat het je camera is, dit is echt geen reflectie. Als het niet op dezelfde plek zit kan het misschien wel aan je processing van je sensor input liggen.
Dit is wel echt een fout van je camera.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

* Floor-is is met Nomad

En foto-wise... Lekker lichte foto :Y) ;)

Bericht hierboven

Pagina: 1