Toon posts:

Hoe haal ik een toetsenbord uit elkaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
:(

Help! Hoe kan ik het witte Apple keyboard (voor versie OS X 10.2 en hoger) schoonmaken? Er is (net!) een vol glas rode wijn overheen gegaan, ja ik weet het, stomstomstom! Hij deed het -nog- maar het ziet er niet uit (gebruik nu een oude, het slachtoffer ligt op zijn kop bij te komen). Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd met dun vloeipapier maar echt onder de toetsen en aan de achterkant kan ik niet bij... Ik heb geen idee hoe ik het keyboard uit elkaar kan halen en ben bang dat ik het stukmaak door met geweld aan de knoppies te wurmen. Kan niets vinden via internet. Help!

[ Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 03-05-2007 23:43 . Reden: smilies zijn niet gratis ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Toetsen wip je er zo af met je vingers, en aan de onderkant zitten inbusjes.

Heb je 'm uberhaupt al ff op de kop gehad :?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
sowieso afspoelen en laten drogen , maar toetsenborden gaan vaak vreemd doen na zulke ongelukjes..

Verwijderd

Topicstarter
d:)b

Thanx voor snelle antwoorden jongens (of meisjes?)

Hail: Ja hij ligt nu ondersteboven!
Ik ga zoeken naar een inbusje.

En Nouhou, hoe bedoel je afspoelen?! Dat er nog veel meer vloeistof (water) in komt dus? Kan toch niet goed zijn?

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-12 11:51
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:43:
En Nouhou, hoe bedoel je afspoelen?! Dat er nog veel meer vloeistof (water) in komt dus? Kan toch niet goed zijn?
ik denk dat ie daarmee bedoelt de wijn wegspoelen met water, en daarna dus laten drogen ;)

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
d:)b

Thanx voor snelle antwoorden jongens (of meisjes?)

Hail: Ja hij ligt nu ondersteboven!
Ik ga zoeken naar een inbusje.

Nou aangezien er toch al wijn over heen zit.. en wijn plakt als het droogt.

Verwijderd

meestal gebruik ik gewoon een 50 euro cent stuk heb je ze alles eruit..

moet wel erbij zeggen dat toetsenborden bij mij meestal niet zo lang meegaan.. zoek nog steeds naar een full metal keyboard..

Verwijderd

Topicstarter
Toetsjes zijn er inmiddels af, en schoon. Zo'n klein inbusje heb ik niet dus moet wachten tot morgen (buurman of winkel). En dat water erin laten lopen, kweet niet, klinkt toch eng! Maar inderdaad, morgen is de wijn droog en gaat het er misschien helemaal niet meer af. Toch nog maar ff proberen dan...

:/

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:01

alienfruit

the alien you never expected

Klinkt als de ouderwetse IBM toetsenborden. De toetsenborden waar je ook de toetsen er af kan halen, en de heerlijke tikkerdetik geluid. Ik denk nog steeds dat het geluid er voor zorgde dat ik sneller tikt op dat ding, vergeleken met mijn Apple toetsenbord rattelde ik er echt op los.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Beter dan wijn iig :P Als je 't daarna goed op laat drogen dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-12 01:10
Ik zou hem eerst maar eens laten drogen. Als je er met water in gaat zitten spuiten en dat droogt op dan gaat dat natuurlijk oxideren. Volgens mij kan de wijn zowieso niet echt het toetsenbord in, want volgens mij zijn de gaatjes voor de knopjes de enige openingen aan de bovenkant. En die zitten afgedekt met de knopjes.

Ik gooi af en toe alle knopjes in de vaatwasser en klik ze er weer op. Ziet er weer top uit dan.

Verwijderd

alienfruit schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 01:00:
Klinkt als de ouderwetse IBM toetsenborden. De toetsenborden waar je ook de toetsen er af kan halen, en de heerlijke tikkerdetik geluid. Ik denk nog steeds dat het geluid er voor zorgde dat ik sneller tikt op dat ding, vergeleken met mijn Apple toetsenbord rattelde ik er echt op los.
IBM Model-M O+ O+ O+ Zelfde verhaal hier, typte daar heel erg lekker op, duurde een tijd voordat ik gewend was aan m'n Apple tobo.

OT:
Drogen, drogen en nog eens laten drogen. Grote kans dat ie het nog wel doet, maar je moet er wel voor zorgen dat alle wijn weg is.

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-12 08:43
in je toetsenbord zin niet veel meer dan twee vellen plastic met een print, en een vel ertussen met gaatjes. Dat kan echt wel tegen wat tegen hoor. Ik zou gewoon even die inbusjes gaan halen opengooien. Zorgen dat er geen wijn meer inzit (dus idd spoelen) , goed laten drogen. Toetsen kan je desgewenst in de wasmachine steken (bv in een nylon kous). De boel terug monteren en dan ben je weer klaar.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 22:16
Ik deed mijn cherry's altijd in de vaatwasser.... kort programma lage temperatuur zonder Sun tablet.
Even laten drogen en niks aan het handje daarna

Verwijderd

Hier nog een link: http://theminiblog.co.uk/...aning-the-apple-keyboard/
In de comments staan ook nog een aantal links die ook interessant zijn om te bekijken.

Verwijderd

Je hebt voor die "vijsjes" geen inbusje nodig hoor, ik heb onlangs ook een toetsenbord helemaal opengedaan en ik kreeg die los met een kleine, platte schrovendraaier.
Pagina: 1