Twee computers met 1 toetsenbord, zonder KVM switch

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• figment
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 23:51
Hey iedereen.
Na mijn vorige topic jammerlijk te zijn vergeten (sorry daarvoor) heb ik een nieuwe vraag:
Ik heb twee PC's, die ik bedien met 1 toetsenbord via een vrij standaard KVM switchje. In het begin zaten ook de muis en monitor op de KVM switch, maar dat vond ik niet zo fijn werken. Na een paar maanden ben ik ook nog steeds niet gewend aan het switchen (scroll lock - scroll lock - pijl omhoog) van het toetsenbord, met als gevolg dat ik steeds op de verkeerde PC zit te typen.
Ik ben dus op zoek naar een toetsenbord met ingebouwde switch. Liefst ééntje met gewoon een schakelaartje op het bord zelf. Ik heb al volop gezocht, maar kan alleen maar KVM switch topics en sites vinden. Weten jullie zoiets te vinden? Of valt zoiets misschien zelf in elkaar te priegelen?
Zou een USB-hub uitkomst bieden?

Ik ben niet echt hier...

Verwijderd

Heb je ook twee monitoren?

In dat geval is Synergy een aanrader, tis een beetje buggy maar werkt over het algemeen wel lekker.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:45
Een USB-hub gaat niet werken, er bestaan wel USB switches, maar of je dat nou echt een verbetering vindt? Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar een andere KVM switch. Mijn Aten KVM switch switcht als ik 2x snel op scroll lock druk.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

je hebt inderdaad ook van die usb-switches. daarmee kan het ook.
http://www.baco-army-goods.nl/product_647.html

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Er bestaan ook USB switches waar je gewoon door simpel op een knop te drukken te switchen tussen pc's

te laat :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 23:35 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een USBhub gaat niet werken, daarvoor heb je een USBswitch nodig. Je kunt immers niet een USB apparaat op 2 pcs tegelijkertijd aansluiten.

[edit]
In het vervolg niet eerst 20 andere dingen doen voordat ik op de postknop heb geramd :+

[ Voor 26% gewijzigd door TERW_DAN op 03-05-2007 23:36 ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 13:38

ReseTTim

Chocolate addicted

misschien is remote desktop dan iets voor jou.. moet je even in de bios instellen van dat ie gaat doorstarten bij alle errors.. en dan gewoon lekker RDP-en..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• figment
OK, ik begrijp dat een USB hub niet gaat werken :)
Die synergy ziet er wel interessant uit, ga ik zeker proberen! Maar stoort dat niet als je bijvoorbeeld gaat gamen?

Bedankt voor de link Boudewijn! Nooit gedacht om computer zooi bij een legerdump te kopen. _/-\o_ Gouwe site trouwens. Van amputatie zaag tot dipool antenne!

Ik ben niet echt hier...

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

http://synergy2.sourceforge.net/

Is dit niets voor je? mmm... al eerder genoemd... niet buggy overigens :) ik gebruik het zelfs crossplatform :)

[ Voor 44% gewijzigd door Skinkie op 04-05-2007 00:03 ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Skinkie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:02:
http://synergy2.sourceforge.net/

Is dit niets voor je? mmm... al eerder genoemd... niet buggy overigens :) ik gebruik het zelfs crossplatform :)
Ik gebruik het zelf ook, behoorlijk buggy, ook crossplatform.

Denk bijvoorbeeld aan flash die ineens geen keys meer kan capturen wegens Synergy, regelmatig als ik connect (hij staat op auto connect) dan kan ik toch niet met m'n muis van de ene naar de andere PC, moet dan Synergy afsluiten en opnieuw starten.

Daarnaast wil ie alsmaar niet m'n instellingen onthouden mbt het warning level, ik wil dat ie gewoon werkt en niet zeurt, maar toch staat ie erop om iedere keer als ik even een PC moet herstarten ofzo een schermpje te tonen met daarin het bericht dat ie de boel niet kan bereiken.

Zo nog eea aan buggy dingetjes, maar overall gezien werkt het goed, ik werk trouwens met 1.3.1 dus wellicht dat er een nieuwere versie is waarin het gefixed is dat zou ik zo niet weten.

Ff gechecked, dat is er dus niet, laatste versie is 1.3.1 van april vorig jaar (ruim een jaar oud dus).

Jammer dat de bugs er niet worden uitgehaald, dan zou het echt een goed programma zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 00:13 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Ik heb een tijdje gewerkt met een kvm die schakelde door te dubbel'klikken' op de ctrl, dat werkte erg fijn :)

Geen idee wat voor een het was overigens.

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

SA007 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:17:
Ik heb een tijdje gewerkt met een kvm die schakelde door te dubbel'klikken' op de ctrl, dat werkte erg fijn :)

Geen idee wat voor een het was overigens.
Tot je doom speelt :D
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:12:
[...]

Ik gebruik het zelf ook, behoorlijk buggy, ook crossplatform.

Denk bijvoorbeeld aan flash die ineens geen keys meer kan capturen wegens Synergy, regelmatig als ik connect (hij staat op auto connect) dan kan ik toch niet met m'n muis van de ene naar de andere PC, moet dan Synergy afsluiten en opnieuw starten.

Daarnaast wil ie alsmaar niet m'n instellingen onthouden mbt het warning level, ik wil dat ie gewoon werkt en niet zeurt, maar toch staat ie erop om iedere keer als ik even een PC moet herstarten ofzo een schermpje te tonen met daarin het bericht dat ie de boel niet kan bereiken.

Zo nog eea aan buggy dingetjes, maar overall gezien werkt het goed, ik werk trouwens met 1.3.1 dus wellicht dat er een nieuwere versie is waarin het gefixed is dat zou ik zo niet weten.

Ff gechecked, dat is er dus niet, laatste versie is 1.3.1 van april vorig jaar (ruim een jaar oud dus).

Jammer dat de bugs er niet worden uitgehaald, dan zou het echt een goed programma zijn.
Echt het enige 'probleem' dat ik heb ervaren is dat de repeat 'lokaal' wordt uitgezet als ik remote aan het tikken ben. Ik gebruik Linux/Linux Linux/OSX OSX/Linux...

[ Voor 68% gewijzigd door Skinkie op 04-05-2007 00:39 ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

figment schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:57:
OK, ik begrijp dat een USB hub niet gaat werken :)
Die synergy ziet er wel interessant uit, ga ik zeker proberen! Maar stoort dat niet als je bijvoorbeeld gaat gamen?

Bedankt voor de link Boudewijn! Nooit gedacht om computer zooi bij een legerdump te kopen. _/-\o_ Gouwe site trouwens. Van amputatie zaag tot dipool antenne!
is wel een goeie dump, ik koop er veel electro spul.
wss heeft de pc-boer op de hoek het ook (merk is Koenig, en ja het is brol). Nedis heeft ook Koenig trouwens, maar dan moet je bedrijf zijn.

Weet niet hoe goed het ding werkt, maar het is digitaal (kan dus weinig fout) en goedkoop (dus niet heel erg bij brak ding)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• figment
jaja! :*)
Na een half uurtje gedoe met screen namen werkt synergy! Met automatische toetsenbord schakeling naar de "actieve" computer _/-\o_

Bedankt luitjes! d:)b

Ik ben niet echt hier...

Verwijderd

Ohwjah ook vergeten, configuratie van Synergy is een ramp :p

• figment
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:52:
Ohwjah ook vergeten, configuratie van Synergy is een ramp :p
Ja, dat was wel effe geklooi. Gelukkig heeft 't een goeie troubleshooting/FAQ. Grootste probleem bij mij was de router instellingen.

Tot nu toe werkt het wel prima. En dat met een win98/15inch en een winXP/19inch.

[ Voor 12% gewijzigd door figment op 04-05-2007 23:34 ]

Ik ben niet echt hier...

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02 00:49
figment schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:32:
[...]

Ja, dat was wel effe geklooi. Gelukkig heeft 't een goeie troubleshooting/FAQ. Grootste probleem bij mij was de router instellingen.

Tot nu toe werkt het wel prima. En dat met een win98/15inch en een winXP/19inch.
mijn kvm switch heeft gewoon een knop die je in kan drukken, dan switcht ie ook. Mocht je synergie zat zijn is dat misschien een idee? Hij is van Newstar. Hangt tegen m`n bureaupoot aan dus ik kan schakelen met m`n knie ;)
Pagina: 1