Asus P5W DH bios dood

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:50

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
Ik wou daarnet men bios nog eens updaten.
Ik had het al meerdere keren gedaan via biostooltje van asus zelf, maar deze keer was blijkbaar fataal.

Niets werkt nog als ik men pc probeer te starten...

Allezjah, fan's draaien, harde schijven beginnen te draaien en zelfs men cd-rom's beginnen te draaien.
Usb doet spijtig genoeg niets, en men monitor doet ook niets.
Geen biepje, geen beeld, niets met pc aan te vangen...

Ik neem aan dat men bios gewoon naar de vrats is...

Maar ik was er nog altijd gerust in, want asus heeft zoiets als CrashFree Bios.
Superdeluxe tooltje, dat niet werkt...
Ik krijg men bios maar niet teruggeflashed of zelfs nog maar een lettertje op men scherm getoverd...

Nu heb ik al want aan het rondneuzen geweest op het internet.
Oftewel kan ik beginnen met hotswappen (wordt precies wel sterk afgeraden)
Oftewel kan ik opzoek gaan naar iemand met een eeprom-programming (of zoiets) toestel die men bioschip terug kan flashen
Oftewel kan ik een nieuwe bioschip kopen
Oftewel kan ik gewoon alles weggooien en alles opnieuw kopen...

Heeft er iemand een oplossing voor mijn probleem? Of zelfs nog maar een suggestie?

Alvast bedankt.

Bringer of heat, food and silence!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
mendel129 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:09:
Ik wou daarnet men bios nog eens updaten.
Ik had het al meerdere keren gedaan via biostooltje van asus zelf, maar deze keer was blijkbaar fataal.

Niets werkt nog als ik men pc probeer te starten...
Trek de batterij er eens uit, en laat het een tijdje staan zo. Dan er weer in en a clear CMOS. Wellicht heb je een setting in je oude CMOS die op de nieuwe nou net iets anders doet, en dat ie een beetje van slag is zo.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
hielp niet echt...

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 01:50

Xe0n

^ Me

start eens op met de orginele asus cd in je cd/dvd speler

als het goed is probeerd het moederboord het bijgeleverde bios te flashen vanaf cd

...

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-02 10:15
Bel asus voor een nieuwe bios chip.
Ik heb ook paar dagen geleden me bios 'gesloopt', zelfde symptonen als bij jou.
Ik eerst naar http://www.flashbios.org/catalog/index.php?cPath=22 , maar aangezien die niet mijn vragen behandelde ging ik maar is een mail naar DFI sturen.
Dag erna mail terug, als ik me aderes zou geven zou ik gratis een nieuwe bios chip opgestuurd krijgen _/-\o_

Dus misschien is asus ook zo aardig :?

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
Xe0n schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:51:
start eens op met de orginele asus cd in je cd/dvd speler

als het goed is probeerd het moederboord het bijgeleverde bios te flashen vanaf cd
Reeds geprobeerd...
Ook al eens geprobeerd met usb-stick, maar ik krijg geen spanning op men usb-poorten...

Ik ga nu eerst eens proberen te bellen naar asus-support zoals Masioni zei.
(Respectievelijk morgen eens bellen)
We zullen zien...

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:45

Croga

The Unreasonable Man

Ik heb hier exact hetzelfde probleem... Asus P5N32-SLI geflashed met behulp van Asus Updater tool en die gaf aan dat alles in orde was (juiste BIOS voor het moederbord én de controle was goed). Na een reboot helemaal niets, zelfs geen power naar de USB poorten (ofwel: Hetzelfde als TS aan geeft)....

Ik heb ondertussen een ticket aangemaakt bij Asus op de website; Hopen dat die er nog wat aan toe kunnen voegen.... Ondertussen ook naar andere borden aan het kijken maar aangezien ik RAID draai moet ik er een hebben met dezelfde chipset en die zijn érg schaars volgens de pricewatch :(

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
Masuini, heb jij zelf een Asus moederbord?

Ik heb net naar asus nederland proberen te bellen...
Ze gaven me een url...

Nu staat er inderdaad ook een ticket open...
Zien hoelang dit grapje nog gaat duren :(

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-02 10:15
Nee, ik heb een DFI moederbord.
Ik kreeg vrij snel reactie terug, en me chip is nu onderweg.
Als je haast hebt kan je de chips ook bestellen op http://www.flashbios.org/catalog/index.php?cPath=22 , alleen kost het dan wel geld.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Antwoord van Asus....

"Probeer de CMOS te resetten. Als dat niet lukt: bord terug inleveren voor reparatie onder garantie".....

Useless....
Laatste keer dat ik ASUS gekocht heb....

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
Ok...
Bord gaat morgen binnen in de winkel...

Dank aan iedereen voor suggesties!!

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
als je bios kapot is .. (wat ik ook een keer had ,, hij was aan het updaten en toen bleef hij hangen ik pc uit drukken .. aanzetten en weg bios -.-'') gemaakt met behulp van een diskette
download laatste bios noem hem : P5WDH.ROM
zet het bestand op de diskette .. zet pc aan .. en klaar ..

dit werke bij mij stond in mijn handleiding :P

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
staat zeker ook in mijn handleiding...
maar doet vreemd genoeg ook niet veel...

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Wacht nog ef, als je er 20 euro voor over hebt, bij Asus DE , ik geloof support, staat ergens een link naar (d8 ik) Centralpoint ofzo, daar kan je voor 20 euro een nieuwe chip kopen voor de meeste Asus mobo's, waaronder de P5W.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 16:38
Dutch_Razor schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:27:
Wacht nog ef, als je er 20 euro voor over hebt, bij Asus DE , ik geloof support, staat ergens een link naar (d8 ik) Centralpoint ofzo, daar kan je voor 20 euro een nieuwe chip kopen voor de meeste Asus mobo's, waaronder de P5W.
Heeft Asus ooit weleens van goedkoop gehoord? :X :X :X

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:44
danielkraak schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:57:
[...]

Heeft Asus ooit weleens van goedkoop gehoord? :X :X :X
Och, ik vind het wel meevallen. Een nieuw bord kost 100+ Euro.. "Jij" verknalt je bord, voor hun is het een boel extra werk.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

SyS_ErroR schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:02:
Och, ik vind het wel meevallen. Een nieuw bord kost 100+ Euro.. "Jij" verknalt je bord, voor hun is het een boel extra werk.
urrrr... pardon? HUN SOFTWARE verknalt mijn bord! Asus Updater, door ASUS zelf geleverd, download de BIOS die hij zelf geschikt acht voor mijn ASUS moederbord en loopt de flash procedure succesvol door. Persoonlijk acht ik mijzelf dan niet verantwoordelijk voor het feit dat het bord niet meer werkt.....

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 07:26

pvr

Het is natuurlijk algemeen bekend, dat de software van Asus, waar je de bios mee kan updaten, klote is.
Op Tweakers.net en internet lees je niets anders over dit probleem.
Gewoon oude manier: AFUDOS BIOS Update Procedure.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
Croga schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:00:
[...]

urrrr... pardon? HUN SOFTWARE verknalt mijn bord! Asus Updater, door ASUS zelf geleverd, download de BIOS die hij zelf geschikt acht voor mijn ASUS moederbord en loopt de flash procedure succesvol door. Persoonlijk acht ik mijzelf dan niet verantwoordelijk voor het feit dat het bord niet meer werkt.....
Correct
Zo denk ik ook...

Ondertussen hebben de mannen van CD-Rom-Land voor een nieuw moederbord gezorgd...
Ik heb er gewoon een nieuw gekregen!
Goed werk mannen!!
Probleem opgelost.

Succes nog.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Croga schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:00:
[...]

BIOS updates zijn altijd riskant, dat Asus daar software voor schrijft verandert er vrij weinig aan.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Dutch_Razor schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:18:
BIOS updates zijn altijd riskant, dat Asus daar software voor schrijft verandert er vrij weinig aan.
Auto rijden is ook altijd riskant. Maar als Volkswagen mij een auto verkoopt mag ik toch verwachten dat die niet uit zichzelf tegen een boom rijdt......
Handboog schieten is ook riskant. Dat betekend niet dat een boog in mijn handen uit elkaar mag vallen als ik hem span.

Als ASUS software levert met een bepaalde functie mag ik toch op zijn minst verwachten dat die software die functie vervult zonder iets volledig onbruikbaar te maken....?

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
Volledig gelijk...

Die crashfree bios doet juist NIETS nuttig...
Als asus claimt dat je er zonder probleem je bios zou kunnen terugflashen en je vertrouwd daarop,
dan slaagt het dik tegen als het niet blijkt te werken...

Ik heb altijd gedacht, als ik er iets verkeerd me doe, dan is er geen probleem...
WEL dus...

Spijtig zaak...
Maar ze hebben men moederbord zonder probleem omgeruild, dus ik blijf asus nog altijd een top-merk vinden ;-)

Pagina: 1