Toon posts:

Benq 937s+ geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een week de pc niet gebruikt te hebben startte ik hem vandaag weer op. Het plaatje van Asus mobo kreeg ik wel te zien, maar daarna werd alles zwart. Na wat gerotzooi met videokaarten en ander scherm blijkt dat mijn BenQ het probleem is.

Hij geeft wel heel kort beeld als ik hem aanzet (blauw scherm met BenQ erop) of als ie uit standby komt, maar daarna is het gewoon zwart alsof ie uitstaat.

Betekent dit gewoon dat het scherm het begeven heeft of kan er nog iets anders aan de hand zijn? (nieuwe) vga kabel ipv dvi maakt niks uit.

De UK site zegt dat er 3 jaar garantie op lcd-schermen zit, is dit in NL ook zo?

Alvast bedankt,
Robert

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 14:35
Er zit vrijwel altijd 3 jaar garantie op monitoren.. en vrijwel altijd is dat onsite omruil garantie.
Uit je klachtomshrijving kan ik niet meer op maken dan dat de monitor defect zou moeten zijn.

Gewoon ff BenQ bellen en serienummer bij de hand houden :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Ik stond nèt op het punt om een topic te maken over mijn BenQ FP937s+, ik heb namelijk vrijwel hetzelfde probleem. Het merkwaardige is dat ik dit probleem nu al twee keer gehad heb, nog geen twee weken geleden heb ik namelijk mijn eerste exemplaar laten ophalen die ook een kapotte backlight had, deze heeft het wel bijna twee jaar volgehouden. Ik vermoed dat het om een kapotte/slechte backlight gaat omdat ik nog wel heel donker het beeld kan zien.

Wil je je monitor echt graag gebruiken totdat je een nieuwe hebt dan heb je misschien wat aan deze tip: geef lichte tikjes tegen de zijkant en achterkant van de monitor terwijl je hem herhaaldelijk aan- en uitzet, hiermee kon ik ze nog enkele malen laten 'herleven', maar sla natuurlijk niet te hard.

Gelukkig inderdaad keurige on-site garantieservice dus dat komt wel goed.
Mocht het van pas komen, dit is het nummer van hun RMA helpdesk: 0900 23 67 669.
Ik moest lang zoeken voordat ik het op hun site gevonden had.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huisgenoot had net zijn nieuwe pc + scherm, dus ik mag zijn oude 15" gevalletje gebruiken |:(

Dat heel donker heb ik niet gezien, maar mss met gordijnen dicht ofzo. Kan het nu niet testen omdat ik bij mijn ouders ben.
Zal maandag/dinsdag wel eens gaan bellen met BenQ, hopelijk komt het dan nog goed.

Die 3 jaar garantie geld dus ook gewoon voor Nederland?
En dat on site betekent dat ze langskomen om te vervangen/repareren?

Bedankt voor de Sluuut en Minnema :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:26:
Die 3 jaar garantie geld dus ook gewoon voor Nederland?
En dat on site betekent dat ze langskomen om te vervangen/repareren?
Die 3 jaar ben ik niet zeker van, maar ik ben inmiddels al twee weken over de twee jaar en het was nog steeds geen probleem. En ja, ze komen gewoon langs, bij mij binnen een week. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is mijn scherm opgehaald. Scherm deed het in eerste instantie wel weer normaal, meerdere dagen achter elkaar, maar uiteindelijk wilde het niet meer werken.

Scherm is dus van iemand anders geweest, maar ik heb nu een klein deukje (niet heel erg hinderlijk) en een rode subpixel die altijd aan lijkt te staan. Mijn eigen scherm had dit niet. Het is vooral goed te zien met zwarte/blauwe achtergrond. Nu werk ik regelmatig met autocad (zwarte background) en daar is het dus wel duidelijk zichtbaar en enigzins storend.
Had een tijdje terug een aflevering van Kassa gezien, waarin door iemand van de Ombudsman werd gezegd dat je je eigen product hoort terug te krijgen omdat dat jouw eigendom ook is.

Volgens de man die hem kwam brengen zou ik mijn eigen scherm niet meer terugkrijgen. Toen ik BenQ belde kreeg ik de indruk dat ik tijdelijk een vervanging kreeg, van zelfde type en bouwjaar.

Ik heb inmiddels via hun site gevraagd wat er verder gaat gebeuren en die zeggen dat het een permanente omruiling is. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 16:09 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, je bent dan ook bij de verkeerde partij aan gaan kloppen voor support...

Als consument kun je bij je leverancier terecht. Je hoeft niet direct contact op te nemen met de fabrikant, sterker nog, je hebt daar niet eens recht op support. Het is de leverancier die een deugdelijk product moet leveren en het probleem oplossen als het product niet aan verwachtingen voldoet. De wet is zeer duidelijk in de rechten en plichten daar. Maar daar heb je niet zoveel aan als je die rechten niet gebruikt en bij een andere partij waar jij geen enkele overeenkomst mee hebt (de fabrikant) gaat aankloppen...

Sterker nog, je kunt nu niet meer bij de winkel aankloppen, aangezien *zij* de vervangende monitor niet geleverd hebben.

* dion_b vraagt zich af waar die rare neiging tot het negeren van de leverancier vandaan komt...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Winkel bestaat niet meer, mijn eerste idee was ook om daar aan te kloppen. Las op de consuwijzer daar ook iets over. Dat je een contract met de verkoper hebt, niet met de fabrikant, wat je zelf ook noemt.

Bij BenQ zeiden ze er ook niks over, dus dan ga ik er vanuit dat alles goed is.

Maar goed, was al bang dat ik aan dit vervangende scherm vastzat. Bedankt voor de info iig.
Pagina: 1