Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PDA-GSM] Enige hulp gevraagd keuze pda-phone

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik ben driftig op zoek naar een smartphone, keuze is echter zeer uitgebreid en er zijn mij nog een aantal dingen onduidelijk na een week research. Mijn research ben ik begonnen met een lijst van wensen (die in de loop van de week bijgesteld is tot noodzakelijkheden..). Het onduidelijke zit 'em in de weinige sites met uitgebreide zoekmogelijkheden (www.pdashop.nl is de enige met een fatsoenlijke uitgebreide zoek functie die ik heb kunnen vinden)

Lijst met wensen:
  • bovenal moet het draagbaar zijn op vakantie, ik heb een sigaratten-plug op de motor voor stroomvoorziening maar heb natuurlijk geen ruimte voor 20 snoeren en 30 opladers.
  • moet TomTom kunnen draaien (al dan niet met externe GPS muis)
  • moet mogelijk zijn om te joggen met GPS functionaliteit, (waarbij de telefoon niet rechtstreeks buiten zal zijn maar in kleding bijv.)
  • WiFi Access
  • GSM, omdat ik niet met 2 aparaten en bijbehorende laders en kabels op vakantie kan
  • Moet zeker een paar uur GPS coordinaten kunnen registreren (wandelen in onbekend gebied op vakantie)
- UMTS interesseert me niet, audio, video playback ook niet, uitschuifbaar toetsenbord ook niet, leuk extratje maar echt geen noodzaak

De volgende telefoons zijn potentialen:
- HP iPAQ rw6815
- E-TEN M700

de ipaq en e-ten lijken mij vooralsnog het meeste aan mijn wensen te voldoen
  • ipaq: groot scherm, snelle processor goed voor navigatie, grote batterij capaciteit, positieve review gelezen oa. met kudo's voor de batterij. Nadeel geen wifi .g, snelheid maakt me niet uit.. maar de mogelijkheid om te connecten met .g wifi natuurlijk wel (cafe / hotel access)
  • e-ten ALLES in 1, Wifi b/g, GSM, zelfs een FM tuner en GPS, ook een zeer grote batterij capaciteit. Vraag is alleen of ik hier mee kan joggen (met gps log) (pda in de binnenzak) en hoe lang de combo gps + pda het uithoudt
Vragen
- is 400mhz+ (Samsung of intel) genoeg voor een responsive pda met redelijke tomtom berekeningen?
- Kan je een PDA met ingebouwde GPS in je binnenzak laten en verwachten dat je nog gps ontvangst hebt?

Verwijderd

Ik zal je uit de brand helpen wat betreft die eten:

Ik heb een E-ten x500, die gelijk is aan die 700 op dat toetsenbord na (kom ik zo op terug).
Mijn gps combi doet het op de batterij maximaal 4 uur met backlight aan en alles, als je dat uitzet kun je nog langer ermee doen.
Dat zit wel snor.

De behuizing van de M700 is wat fragiel en ik kan adviseren deze niet te nemen.

Ook is de radiofinctionaliteit niet echt super, je moet perse de bijgeleverde koptelefoon gebruiken want daar zit de antenne ingebouwd, daarbij valt de radio enorm vaa kweg en kraakt, hierop moet je sze zeker niet kopen!

De toetsenbord gebruik je in de praktijk vaak niet, ik heb een qtek 9100 (lijkt een beetje op de m700) ook naast mijn x500 en ik ben net zo snel met mijn stylus als met mijn tobo: geen toegevoegde waarde dus, pak er een zodner en het scheelt je weer gewicht en wat milimeters.

ik stel voor kijk eens naar de E-ten x500 (high-end) of de HTC P3300 (middenklasse, iets midnere kwaliteit maar ongeveer zelfde functies)
Verder is de E-ten iets sneller en reageert iets beter dan de 3300, verder is het gebruikte matriaal voor de behuizing iets beter, plus je krijgt er erg veel software bij, maar is wel enkele tientjes duurder en niet overal verkrijgbaar.

Voor de andere vragen, Ja die cpu is snel zat, en ja de ingebouwde gps'en heb ik zelfs hier binnen bereik mee met 4 sattelieten, dus genoeg om al een fix te krijgen, en dit binnen 20 sec! vrij rap dus, mijn externe voor de 9100 doet er langer over.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 22:54 ]

Verwijderd

Ik heb sinds kort de HTC P3600 en ben er zeer tevreden mee. Doet alles wat je opnoemt bij wensen.
Met WiFi WPA-PSK, dat wilde ik omdat ik geen zin heb mijn modem open te zetten voor de telefoon.
De ingebouwde GPS ontvanger is niet altijd geactiveerd en wordt op de site niet genoemd, maar is weldegelijk aanwezig en kan eventueel via een officiële ROM update geactiveerd worden.
Zie ook dit TOPIC

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik vind de htc p3600 wat aan de prijzige kant (ik betaal dan voor features die ik niet hoef) en het feit dat er geen sirfstar3 in zit is ook een (klein) nadeel na de vele positieve reacties over de sirfstar.

de X500 / m700 staat nu eigenlijk op eenzame hoogte bovenaan na mijn ontdekking van deze gadget. Een oplader met verdomd veel capaciteit (2.5x de standaard accu van de x500 /m700.. die al errug hoog is) lijkt me dat even de rimboe in gaan met gps aan op die manier een stuk aantrekkelijker wordt. Ervan uitgaande dat de gps chip inderdaad nog werkt door een laag kleding heen zie ik eigenlijk geen obstakels meer..

Behalve dan dat er volgens deze site deze maand nieuwe modellen uitkomen :)

Als iemand overigens zo'n charger weet te vinden in nederland die kan laden via een sigaretteaanstekerplug in de auto hoor ik het trouwens graag! - Het apparaatje in de link hier boven heeft het iig niet standaard