[online video] uitzending gemist werkt slecht

Pagina: 1
Acties:

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 21:17
Ik heb nu echt al mijn media-players geprobeerd (Ubuntu Feisty), en niks werkt: ik wil uitzendinggemist.nl bekijken. Specifiek: blik op de weg, ik geloof dat het met de rest ook fout gaat.
gxine crashed direct, configuratiefout ofzo. totem crashed na 2 sec omdat hij de resolutie niet wil uitzoeken, en mplayer wil best full-screen weergeven maar dan zonder het filmpje op te schalen. VLC wil wel een fragment weergeven, maar hapert na 10 sec om nooit meer verder te gaan.

Wat ik nu als oplossing heb gevonden: Laat VLC zijn input raw dumpen op je harde schijf, en ga na een minuut ofzo dat bestand uitlezen. Tada... blik op de weg opgeslagen én vrij snel kijken. Beetje jammer: vereist nogal wat muiskliks om werkend te krijgen.

Heeft iemand anders hetzelfde probleem? Iemand een betere oplossing?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik gebruik totem-gstreamer en bij mij werkt het kijken naar de filmpjes via de website perfect. Het laden duurt eventjes, maar vervolgens wordt het goed afgespeeld. Ook het kijken van een willekeurige aflevering direct via totem werkt perfect. Welke variant van totem gebruik je? totem-gstreamer of totem-xine? Welke gstreamer-plugins heb je geïnstalleerd?

• MBV
gstreamer-plugins: alle volgens mij :P. Ik gebruik totem-gstreamer, ik heb gxine voor het geval de rest het niet doet. WMV-filmpjes laat gxine altijd onwijs ranzig zien, heel veel color noise. Daarom heb ik nooit de moeite genomen om totem-xine te installeren.
En totem-gstreamer laat het eerste beeld (half-grijs logo) zien, onderaan zie je het buffer tot 70% vollopen, en daarna niks :S

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

De grote Mplayer how-to

Voor Ubuntu en Debian:
$ sudo -s

# apt-get install mplayer mozilla-mplayer && wget 
http://www.debian-multimedia.org/pool/main/w/w32codecs/w32codecs_20061022-0.0_i386.deb && dpkg -i w32codecs_20061022-0.0_i386.deb && rm w32codecs_20061022-0.0_i386.deb

Voor Arch Linux :
$ su

# pacman -S mplayer-svn mplayer-plugin

Voor Gentoo (flags mag je zelf uitvogelen) :
$ su

# emerge -DuN -S mplayer mplayerplug-in

Je kunt ook alsnog totem-xine een kans geven
Voor Ubuntu :
$ sudo -s

$apt-get install totem-xine libxine-extracodecs && wget 
http://www.debian-multimedia.org/pool/main/w/w32codecs/w32codecs_20061022-0.0_i386.deb && dpkg -i w32codecs_20061022-0.0_i386.deb && rm w32codecs_20061022-0.0_i386.deb

[edit]
fixed 8)

[ Voor 2% gewijzigd door Jungian op 04-05-2007 23:09 . Reden: fixed <:o) ]

0.0

• MBV
Ehm, wat ontbreekt er nog aan dan? Ik heb mplayer, mplayer plugin, w32codecs enzo allang geinstalleerd :S Misschien is jouw w32codecs iets nieuwer, ik zal hem een kans geven. Je bent in je mooie commando trouwens een sudo vergeten ;)

Verder heb ik even gxine, mplayer en totem opnieuw geinstalleerd, gxine crasht nu iig niet meer bij het opstarten. Beeld geeft hij niet, maar hij start iig :P

De nieuwere w32codecs helpt niks, gxine geeft nog steeds zwart beeld en wel geluid. Resolutie heeft hij wel door, net zoals dat het WMV9 is, maar geeft 0,0 fps aan. Hetzelfde voor totem. MPlayer wil nog steeds niet opschalen.
VLC werkt nu ineens wel, wat kan liggen aan de andere internetverbinding (ADSL ipv kabel omdat ik bij mijn ouders zit). Nouja, VLC was toch al de enige die een MMS-stream kan doorspoelen :P

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 04-05-2007 21:19 ]

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

MBV schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:18:
Je bent in je mooie commando trouwens een sudo vergeten ;)
offtopic:
Alleen bij de laatste ja (bij de overige is het niet nodig). Komt waarschijnlijk omdat ik het nooit gebruik :>

sudo apt-get install totem-xine && libxine-extracodecs .....
* Jungian vraagt aan zichzelf sinds wanneer libxine-extracodecs een commando is :+

[ Voor 23% gewijzigd door Jungian op 04-05-2007 23:08 ]

0.0

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01 05:06
Probeer het eens met de mediaplayer connectivity plugin voor firefox. Is een add-on...

Werkt bij mij goed, zonder dat ik de vlc/mplayer of totem mozilla plugins hoef te installeren.
Pagina: 1