[Vista] ACPI gelazer

Pagina: 1
Acties:

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mijn pc reboot telkens na een slaapstand poging van Vista ultimate. Onder XP werkte het prima.
Is er iemand die mij op weg kan helpen?

In de event viewer vind ik 2 dingen:
IRQARB: ACPI BIOS does not contain an IRQ for the device in PCI slot 11, function 0. Please contact your system vendor for technical assistance.
(ook voor PCI slot 12, 13 en 14)
The last sleep transition was unsuccessful. This error could be caused if the system stopped responding, failed, or lost power during the sleep transition.
Mijn systeem:
AMD x2 4800+
2x 1gb ram
6x 250gb samsung
Asus 7900GTX
Highpoint 2320 raid 5
Asus K8N SLI-premium
Nforce 15.00
ForceWare 158.18
Vista ultimate, gepatched en all
Realtek AC97 6220
Setpoin 3.3 8b
HPT 2320 1.06

Wat heb ik geprobeerd:
Herinstallatie, stock drivers, driver voor driver installeren, vannaf een clean install al dit probleem. Geen enkele driver lost dit op.
Bios op alle mogelijke combinaties geprobeerd (dat was 4 uur lang rebooten proberen rebooten)

Ik heb uitgezocht wat er in die PCI slot 11,12,13 en 14 zit, het lijkt er dan ook op dat dat het probleem is. Zeker ben ik niet van deze gegevens, omdat er soms over IRQ nr word gesproken en soms over PCI slot nr
Slot 11 nForce PCI system management en Realtek audio controller
slot 12, 13 en 14 worden niet genoemd in het apparaat beheer, lijken dan ook leeg te zijn.

Can`t live without the mods

• siepeltjuh
  • Niet online
Na eindeloze zoektochten nog steeds geen oplossing voor gevonden. Ook lijkt niemand hier iets te weten of mijn topic te kunnen vinden. Daaorm deze subtiele bumb (en tevens laatste poging)

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08-2025
Een gokje, maar misschien heeft je mobo moeite met de verdeling van de IRQ's. Ik zou zoveel mogelijk insteekkaarten verwijderen en zoveel mogelijk onboard dingetjes uitschakelen en dan kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.

>>>insert witty remark here<<<

• siepeltjuh
  • Niet online
Alleen mobo, cpu geheugen, videokaart en hd verse vista installatie, en krijg identieke meldingen.

In het BIOS alle onboard zaken (op sata voor hd na) uitgezet.
Probleem blijft bestaan.

• TommyCP
Hm... da's jammer. Een paar dingen die me zo 1,2,3 te binnen schieten:

- Heb je automatisch rebooten bij een BSOD uitstaan? Misschien dat je nl. een BSOD krijgt, maar de foutmelding niet ziet doordat je PC automatisch herstart.
- Had je USB ook uitgezet? Ik heb namelijk gelezen van gevallen waarin de problemen werden veroorzaakt door een incompatibiliteit tussen Vista en de nForce USB controller. Voor deze incompatibiliteit is dacht ik wel een patch te krijgen.
- Heb je de nieuwste BIOS voor je mobo geflashed?

[ Voor 6% gewijzigd door TommyCP op 01-07-2007 09:59 ]

• Magua
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb exact dezelfde problemen, ook die ACPI foutmeldingen en het crashen op het moment dat Vista in de slaapstand gaat. Mijn mobo is er een op basis van de Nvidia 550 chipset voor AMD. Bij mij begon het toen ik de Nvidia chipset drivers installeerde. Ik denk trouwens dat het twee aparte problemen zijn, die ACPI foutmeldingen (die volgens MS onschuldig zijn) en de slaapstand crashes. Het lijkt me dat er weinig aan te doen is, de bal ligt bij Nvidia denk ik. Het de-installeren van die chipset drivers vindt ik geen optie, dat gaat nooit schadevrij lukken.
Overigens werd mijn harddiskje wel een heel stuk sneller van de Nvidia sata drivers. Die standaard MS drivers zijn kennelijk heel conservatief.

• TommyCP
Ideetje: probeer de patches in het Vista SP1 preview pack eens.

http://www.vistasp1.net

Een aantal van deze patch zijn bedoeld voor het verhelpen van slaapstandproblemen, en enkele zelfs voor slaapstandproblemen i.c.m. nForce chipsets.

Edit: mocht het previewpack niet meer beschikbaar zijn, dan zijn de losse patches nog wel op The Hotfix Share te vinden:

http://thehotfixshare.net/board/index.php?act=home

[ Voor 32% gewijzigd door TommyCP op 05-07-2007 08:58 ]

Pagina: 1